محمد الحارثی کفیل وزارت آموزش و پرورش عربستان در توضیح شیوه ها و برنامه های آموزشی، از افزودن درسی تحت عنوان حمله نظامی به یمن در متون آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی 2017 میلادی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۰۳۵
حمله نظامی به یمن درکتب درسی عربستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،الحارثی در گفت وگو با تارنمای 'العربیه نت' با اعلام این مطلب افزود که عملیات های نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان تحت عناوین به اصطلاح توفان قاطعیت و بازگشت امید، به دانش آموزان این کشور تدریس خواهد شد.

الحارثی گفت: بر همین اساس تغییراتی در کتابهای تحصیلی در دوره دبیرستان روی خواهد داد و متون جدیدی به این کتاب ها افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش کشورهای همپیمان عربستان با عنوان رعد الشمال که مراسم اختتامیه آن در 26 اسفند سال گذشته با حضور ملک سلمان و سران کشورهای همپیمان ریاض در شهر الباطن برگزار شد، نیز به متون درسی دانش آموزان این کشور افزوده شده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها