جلسه رسیدگی به پرونده دو سارق حرفه‌ای در حالی در دادگاه کیفری برگزار شد که در کیفرخواست برای آنها مجازات قطع دست درخواست شده است.
کد خبر: ۹۳۳۸۸۱
درخواست مجازات قطع دست برای 2 دزد سابقه‌دار

به گزارش جام‌جم ، دو سارق حرفه‌ای سرقت‌های خود را نیمه‌دوم سال 93 در تهران آغاز کرده و با پرسه زنی در شهر به خانه‌ها دستبرد می‌زدند. ماموران با افزایش شکایت‌ها تحقیقات در این باره را آغاز کرده و دو سارق سابقه‌دار را شناسایی و دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی‌ها به 12 فقره سرقت از خانه‌ها اعتراف کردند. با توجه به سابقه متهمان در ارتکاب جرایم و شگرد آنها، دادسرا برای آنها درخواست مجازات قطع ید کرد. یکی از متهمان سه فقره و متهم دیگر شش فقره سابقه سرقت داشت. پرونده این سارقان به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال و یکی از متهمان دیروز به ریاست قاضی حسین اصغرزاده محاکمه شد.

یکی از سارقان که با قرار وثیقه آزاد شده بود، در جلسه دادگاه حاضر نشد و همدستش به نام امین به دفاع از خود پرداخت. در ابتدای جلسه سه نفر از شاکیان به طرح شکایت پرداختند. یکی از آنها گفت: تازه زندگی مشترک خود را شروع کرده بودیم. دزدان با تخریب در وارد خانه شده و هدیه‌های روز عروسی‌مان را همراه طلاهای همسرم سرقت کردند.

در ادامه امین به اتهام مشارکت در12 فقره سرقت و تخریب در، پای میز محاکمه قرار گرفت. او با رد اتهامش گفت: من در سرقت‌ها نقش نداشتم. یک روز دوستم ازمن خواست مقابل خانه‌ای برویم. من منتظر ماندم و او بعد از دقایقی با یک ال‌سی‌دی از خانه بیرون آمد. فقط از من خواست در حمل آن کمکش کنم و برای این کار صد هزار تومان به من داد.همدستم از من خواست قبول کنم تا او بتواند برای آزادی‌ام وثیقه بگذارد اما وقتی خودش آزاد شد، مرا فراموش کرد.

پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
س
-
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
قطع دست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه اینجا عربستانه؟
فرشته
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
تمامی سارقین ناموس و اموال اعم از ماشین و وسایل خانه و . . . كه باعث رعب و وحشت و استرس روانی و عدم امنیت در جامعه میشوند باید به جزای قطع دست و پا محكوم شوند تا بدانند هرجایی حق ورود ندارند و خداوند دست وپا را جهت كمك و نیكی به دیگران به ودیعه گذاشته نه برای بزهكاری و ناسپاسی. پشیمانی فایده ندارد و توبه گرگ مرگ است باید عبرررررررررت دیگران شوند تا هرگز تكرار نشود.
ایرانی
-
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
عربستان نیست ولی چند دزد اینجوری مجازات بشن دیگه كسی دزدی نمیكنه
مسعود
-
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
دمشون گرم
قطع كنن
كارمند مفلس
-
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
مجازات كردن دزدان خوبه ولی چرا اونهایی كه حقوق های چند ده میلیونی و بالاتر میگیرن یا اختلاسهای میلیاردی میكنن هیچ مجازاتی نمیشن عدالت رو در مورد اونا هم انجام بدید لطفا"
شیدا
-
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
كاش دزدای اقتصاد اونایی كه پول مردم ایرانوبه راحتی میدزدن هم اینجوری قاطعانه باهاشون برخوردبشه.(بعیدمیدونم)
كارمند مفلس
-
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
دزد دزده باید مجازات بشه
هموطن
-
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
قطع كردن كجا بود خونه منو دزد زده اقا دزده رو هم گرفتن با 300 فقره سابقه سرقت منزل جالب اینجا كه دادگاه به من می گه اگه دوربین مدار بسته داری اقدام كن اگه نداری پروندت مختومه .كجای كاری بابا دست قطع كردن كجا بود .
بعد از اون روز دیگه جرات نمی كنم برم خونه كم مونده دیگه با مسلسل و توپ تانك برم از ترسم
محسن
-
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
مملكت ما بهشت دزداست فقط چند روزی مهمون زندان هستند و بعدش كارشون رو از سر میگیرن.
قادر
-
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
اگر جرات دارید اگر عرضه ژورنالیستی دارید از دزدی های تریلیونی بنویسید نه از آفتابه دزدها كسی كه برای خودش حقوق میلیاردی میزند وبرای دوستانش هدیه های آنچنانی میدهد به 200هزار تومان جریمه بسنده میكنند

نیازمندی ها