امحای بنزها و پورشه‌های قاچاق به دلایل نامعلومی منتفی شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۱
امحای بنز و پورشه‌های قاچاق منتفی شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، طی روزهای گذشته مسئولان تعزیرات حکومتی اعلام کردند که تعداد 13 خودروی بنز و پورشه قاچاق روز چهارشنبه هفته جاری در شیراز امحا می‌شوند.

در حالی که حکم این پرونده قطعی شده بود و هیچ مانعی برای امحای این خودروهای قاچاق وجود نداشت، ساعتی پیش اعلام شد که امحای این خودروها به دلایل نامعلومی منتفی شده است.

در حال حاضر متهم اصلی این پرونده نیز در شیراز زندانی است و در کنار حکم تعزیرات مبنی بر ضبط این خودروها، به جریمه نقدی حدود 14 میلیارد تومان نیز محکوم شده است.

از روز گذشته برخی شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی حاکی از این بود که عده‌ای در تلاش هستند از امحای این خودروهای قاچاق جلوگیری کنند.

یکی از شایعات مطرح‌شده در این زمینه این بود که عده‌ای با مراجعه به مرجع قضایی استان فارس مدعی پرداخت پول برای خرید این خودروها شده‌اند و با امحای آنها، پول آنها از بین می‌رود و به همین دلیل مرجع قضایی دستور به توقف امحای خودروها داده است در حالی که حکم قطعی این پرونده ضبط کالا به نفع دولت بوده و هیچ شکایتی در این خصوص توسط هیچ مرجعی قابلیت پذیرش نداشته است.

همچنین امحای خودروهای قاچاق قرار بود براساس آیین‌نامه اجرایی سازمان اموال تملیکی انجام شود که در حال حاضر و بنابر دلایلی که هنوز مشخص نشده، به تعویق افتاده است.

این در حالی است که امین دلیری مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در چند روز گذشته با اعلام ورود حدود 60 خودروی قاچاق به کشور گفته بود این خودروها امحا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
رضا
-
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
این‌جور ادا و اصول‌ها برای نابودی مثلاً امحاء اجناس قاچاق مثل میوه‌ها و خوراكی‌ها و... به نظرم اسلامی نباشد و حتی كفران نعمت است. این وسط نعمت‌های الهی را فقط هدر می‌دهیم، در حالی كه هزاران نفر در محاصره جنگ و گرسنگی هستند. بر فرض مثال اگر روزی "نان" قاچاق شود آیا آن را هم زیر لگد له می‌كنیم؟ نعمت‌های دیگر هم هیچ فرقی با نان ندارد. صورت خوشی ندارد كه ما این رفتارها را می‌كنیم. مثلاً عرض می‌كنم حداقل خودروهای قاچاق را با اخذ جریمه‌های كلان از واردكننده برای استفاده در میدان‌های نبرد در اختیار مدافعان حرم برای نجات جان انسان‌های محصور شده قرار دهید كه لااقل منفعتی هم در شرایط بحران داشته باشد. خدا می‌داند كه رزمنده‌های مدافع حرم با كمترین و حتی بدون امكانات و با دست خالی مقابل دشمنان ایستاده‌اند. زمستان سال گذشته كه من آنجا بودم، من و بچه‌های دیگر یك لباس گرم نداشتیم موقع پُست دادن. با پتوهای كهنه و مندرس كه دور خودمان می‌پیچیدیم یك مقداری از سرمای استخوان‌سوز در امان بودیم. غذای مناسب نداشتیم برای خوردن. بیست و پنج كیلو وزن كم كردم در حدود سه ماه كه آنجا بودم. چه اشكالی دارد مواد غذایی و پوشاك قاچاق بجای امحاء در اختیار رزمنده‌ها و یا مردم در محاصره‌ی جنگ قرار گیرد؟ انقدر تنگ‌نظر نباشیم نسبت به هم...
علیرضا
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
اقا فهمیدیم مدافع حرمی باشه قبول.مرسدس بنز سه میلیاردی رو بدن باهاش توجنگ مهمات جابجا كنن اره؟؟
یوسف
-
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
حتما داستان لحاف ملا نصرالدین را یانشنیده اید یا فراموش كرده اید.
ایران
-
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
خدا را شكر بفروشند 1 میلیارد را برای افرادی خانه ندارید خانه بخرند
رضا
-
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
در پاسخ به 'علیرضا':
چرا مدافع حرم نباشم در حالی كه می‌دانم اگر شهید نشوم می‌میرم...
ظاهراً شما بدت نمیاد مرسدس‌بنز سه‌میلیاردی رو به شما بدن تا باهاش دور دور كنی به جای مهمات‌رسانی به مردم محصور در جنگ؟
البته ضرب‌المثلی هم هست كه می‌گوید:
نه خود خورم نه كس دهم… گنده كنم به سگ دهم!!!
مریم
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
هیچ كسی چنین نمیكرد
رضا
-
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
ای بابا اینا نمیدونن خیلی از جونها باهمین جنسهای قاچاق سركارن وگرنه كه جنسی كه ازمبادی رسمی میاد انقدر گرون میشه كه مردم قدرت خرید ندارن چون گمرك بالا میگیرن كشوور از بیكاری كم تركید حالا به بیكارا اضافه كردن خدارو شكر ازفردا جمعیت دزد بیشتر میشه اقایون طرح میدن فكر بیكاری جوانها باشید
مسعود
-
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
احتمالا دادن به آقا زاده ها آخه حیفه از بین ببرند پس آقازاده ها چی سوار شن؟
علی تهرانی
-
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
باسلام:میشه دستور بدن با پیكان مدل 79من تاخت بزنند.بخدا خیلی هم ثواب داره .من هم بدم نمیاد ازاینجور ماشینها سوار بشم وكیف كنم .خواستند هم حاضرم قسطی ماهی دویست تومن پولشو بدم .شما كه اینهاراداشتید اوراق میكردید.خب یكیشو هم بصورت نمادین بدهید به من.تا داغش بمونه به جیگر قاچاقچیه بلكه سكته ناقص كنه.
....
-
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
امحا كردین اون آقارو هم جریمه كردین این پولهایی كه بابتش دادین كجا حساب میشه هاااااا بابا بیخیال اقلا بده پلیس سواربشه حالشو ببره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها