دستگیری بیش از 1600 سارق در تهران

ساجدی نیا: 24 باند زورگیری و کیف قاپی منهدم شد

فرمانده پلیس انتظامی تهران بزرگ گفت: 35 فروشگاه مواد شیمیایی در محدوده مرکزی بازار مورد بازرسی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۳۵۲۳
برخورد با 20 انبار اصلی نگهداری مواد شیمیایی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ساجدی‌نیا در خصوص برخورد با شیمیایی فروشان خیابان ناصر خسرو گفت: جمع آوری این مواد شیمیایی که کشف شده چندین روز به طول خواهند انجامید و تا ایجاد یک نقطه ایمنی و یا ابلاغ دستور قضایی برای معدوم کردن این مواد اقدام می‌ شود.

فرمانده ناجا تهران بزرگ بیان کرد: 35 فروشگاه مواد شیمیایی در محدوده مرکزی بازار مورد بازرسی قرار گرفتند، لذا از امروز برخورد نیروی انتظامی شدیدتر خواهد شد، از کسانی که در این محدوده این مواد را نگهداری می‌کنند می‌خواهیم هرچه سریعتر این منطقه را تخلیه کرده و به محدوده تعیین شده و مورد نظر بروند.

وی در خصوص کشف لابراتوارهای مواد مخدر صنعتی در انبارهای مواد شیمیایی تصریح کرد: در برخی از این انبارها سازه‌های مواد مخدر صنعتی و لابراتوارهای ساخت این مواد وجود داشت.

سردار ساجدی نیا در ادامه افزود: از سال 90 از فروشندگان و انبارداران مواد شیمیایی خواسته شده که به محلی که شهرداری برای آنها در نظر گرفته است، بروند، در این مورد قریب به اتفاق این عزیزان همکاری کردند اما متاسفانه تعدادی از آنها همکاری نکردند و مانند گذشته به فعالیت های خود در این محل ادامه دادند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص خطرها و پیامدهای نگهداری این دسته از مواد در محدوده شهری گفت: در این خصوص چند خطر زیست محیطی و آلودگی ناشی از این مواد، بحث آتش سوزی و نحوه امحای آن توسط عوامل آتش نشانی است که به علت ساختار خیابان‌ها و کوچه‌های این منطقه و دشواری امداد رسانی این مسئله جلب توجه می‌کند.

وی گفت: سومین موضوع این است که خیلی از این مواد شیمیایی پیش سازهای مواد مخدر صنعتی هستند که در برخی از این انبارها تهیه و نگهداری می‌شوند، در مجموع پلیس امنیت تهران و عوامل شهرداری این مناطق را شناسایی کردند و 20 نقطه که محل نگهداری این مواد بود کشف و پلمب شد، همچنین قریب به 60 مغازه که 30 باب از آنها دارای انبار هستند در حال برخورد و جمع آوری می‌باشد، لذا ممکن است این طرح چندین روز به طول بیانجامد.

وی در خصوص این طرح گفت: شورای تامین این طرح را تصویب و مرجع قضایی حکم داد و با همکاری شهرداری به اجرا درآمد، البته موارد دستگیری و بازداشت هم داشته‌ایم.

سردار ساجدی نیا گفت: در خصوص حجم کشفیات هنوز برآوردی انجام نشده، اما مواد مکشوفه چندین تن است، مسئله‌ قابل توجه این است که این طرح‌ها بر کاهش جرایمی مانند اسید پاشی نیز تاثیر خواهد داشت.

طرح انتقال شیمیایی فروشان محدوده ناصر خسرو سال 90 اجرایی شده است و قریب به 250 مغازه‌دار به بازار کیمیا انتقال پیدا کردند، اما همچنان در حدود 30 مرکز نگهداری و فروش غیرمجاز مواد شیمیایی در این محدوده در حال فعالیت می‌باشند، لذا از ساعت 6 صبح امروز، برخورد با این مراکز از سر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها