برخلاف اعلام برخی منابع غیر رسمی درباره اجرای حکم «ج.ت» معروف به شیخ استخاره این حکم هنوز به موعد اجرا در نیامده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۴
اجرای حکم اعدام شیخ استخاره کذب است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، از ساعتی قبل خبری در برخی شبکه‌های مجازی مبنی بر اعدام یک فرد به عنوان «ج.ت» معروف به شیخ استخاره منتشر شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگویی ضمن رد این خبر عنوان کرد این حکم هنوز به موعد اجرا در نیامده است.

در تاریخ ۱۹ بهمن سال ۹۳ محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با فارس درباره صدور حکم برای این فرد اعلام کرد: حکم از سوی دادگاه صادر شده است.

وی تأکید کرد: البته حکم بدوی بوده و با توجه به مراحل قانونی متهم می‌تواند به این حکم اعتراض کرده و به این ترتیب قابل تجدید نظر خواهد بود.

اما چندی بعد و در تاریخ ۱۸ اسفند سال ۹۳ حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دادگاه ویژه روحانیت در حاشیه مراسم ترحیم سید صادق طباطبایی که در حسینیه شماره 2 جماران برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره پرونده موسوم به شیخ استخاره گفت: این فرد به حکم صادر شده درباره خود اعتراض کرده است.

وی ادامه داد: پرونده این فرد هم اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توضیحاتی درباره این پرونده وجود دارد یا خیر، گفت: مطلبی که در این مورد منتشر شد و توضیحات پیرامون آن کفایت می‌کند و فعلا توضیح بیشتری وجود ندارد.

اما در تاریخ ۳۱ تیرماه سال گذشته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس با اعلام خبر تایید حکم شیخ استخاره افزود: ما بنا نداریم برخی از احکام مربوط به دادگاه ویژه روحانیت را منتشر کنیم.

وی افزود: در این پرونده به خصوص بعد از آن که برای این فرد در دادگاه بدوی حکم صادر شد پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت.

این منبع آگاه گفت: سرانجام پس از بررسی های انجام شده از سوی دادگاه تجدید نظر حکم بدوی صادر شده با اصلاحاتی تأیید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها