کشف خودروهای لوکس قاچاق و امحای آن که بحث جنجالی این روزها شده، ابعاد تازه‌تری از پدیده قاچاق روشن کرده است؛ چراکه طبق اعلام نهادهای مسئول، این اقدام از مناطق آزاد و از طریق سندسازی صورت گرفته که قرار است اواسط هفته آینده در حضور رسانه‌های جمعی امحاء شوند.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۴
هر 3 روز یک خودروی میلیاردی قاچاق می‌آید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، ‌"چند دستگاه خودرو لوکس قاچاق در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شیراز امحاء خواهد شد" ؛ خبری که پیرامون آن طی یکی - دو روز گذشته بحث‌های زیادی مطرح شده و به نظر می‌رسد ابعاد جدیدتر و وسیع‌تری از پدیده‌ قاچاق در ایران را نشان می‌دهد.

طبق جدیدترین اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی چهار ماهه ابتدای امسال ۴۵ دستگاه خودرو لوکس قاچاق کشف شده است؛ یعنی به طور متوسط هر سه روز یکبار و البته کمتر، یک خودروی میلیاردی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود!

البته شاید پذیرش این موضوع که یک خودرو با آن حجم و ابعاد چگونه می‌تواند به صورت قاچاق وارد شود سخت باشد. ولی زمانی که معاون مبارزه با قاچاق ارز و کالای سازمان تعزیرات حکومتی به تازگی این موضوع را تایید کرد و از امحای ۱۳ دستگاه بنز و پورشه به ارزش حدود ۱۴ میلیارد تومان که از مرزهای غیر رسمی وارد شده در روزهای آینده خبر داد، این تصور دور ذهن به واقعیت بدل شد.

قاسم خورشیدی - سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز - ضمن تایید قاچاق این ۱۳ دستگاه خودرو و امحای آن‌ها در روزهای آتی، اعلام کرد که خودروهای قاچاق از طریق سندسازی و جعل و از طریق مبادی غیر رسمی به کشور راه یافته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها