پس از 73 روز نبرد سخت، سرانجام نیروهای سوری موفق شدند شهر منبج را در شمال سوریه پس از دو سال اشغال به صورت کامل آزاد کنند و نیروهای گروه تروریستی داعش پس از ارتکاب جنایت‌های بی شمار سرانجام مجبور شدند از این شهر پا به فرار بگذارند. باید توجه داشت که اصل آزاد سازی شهر منبج از تسلط گروه تروریستی ـ تکفیری داعش اقدامی مهم و درست است به این دلیل که داعش از این شهر به‌عنوان معبری برای انتقال سلاح، مهمات و تروریست از خاک ترکیه به رقه استفاده می‌کرد، اما نکته این است که هرگونه دخالت خارجی با هر عنوان و بهانه بدون موافقت دولت قانونی و منتخب مردم سوریه محکوم است.
کد خبر: ۹۳۲۹۳۴
«تجزیه سوریه» هدف ترسیم شده آمریکا در منطقه

از جمله حملات هوایی آمریکا که بسیاری از زیرساخت‌های شهری را از بین برده و در واقع یک زمین سوخته از این آزاد سازی باقی مانده است. البته آمریکاییان از انجام این اقدامات نظامی، اهداف مورد نظر خود را دنبال می‌کنند از جمله در پی تجزیه منطقه و همچنین به‌دنبال تضعیف حکومت‌هایی هستند که نزدیک مرزهای اشغالی و با رژیم صهیونیستی درگیر هستند. به همین دلیل است که تضعیف و فروپاشی نظام حاکم در سوریه جزئی از اهدافشان بوده است. آمریکاییان تمایل دارند در سوریه مناطقی با قوم‌ها، مذاهب و ادیان مختلف شکل بگیرد از جمله مناطق کردنشین، علوی‌نشین، سنی‌نشین، مارونی‌نشین و ... و هنگامی که سوریه را بر این مبنا تقسیم کردند پس مشکلی به‌وجود نخواهد آمد که صحبت از تشکیل یک منطقه یهودی‌نشین هم به میان آورده شود و این به نفع رژیم صهیونیستی تمام می‌شود. لازم به یادآوری است که تعریف اسرائیل از یهودیت بر مبنای دینی از ادیان توحیدی نیست بلکه تعریفی صددرصد نژادی ارائه می‌کند. به این صورت که معتقدند، هر کس والدینش یهودی باشد، یهودی است.

این‌که سرانجام چه اتفاقی در آینده برای تمامیت ارضی سوریه رخ خواهد داد، باید منتظر حوادث آینده ماند که تحولات به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد.

گفتنی است که نظام جمهوری اسلامی ایران، خواستار حفظ تمامیت و یکپارچگی ارضی سوریه است و تمام کوشش آن بر این موضوع متمرکز است که سوریه به قسمت‌های مختلف تقسیم نشود. تجزیه سوریه سیاست آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مزدور عربی است.

حسین شیخ الاسلام

مشاور وزیر امور خارجه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها