یادگار امام خمینی با بیان اینکه محبت مردم به امام ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عطفی مردم دارد، این محبت را حلقه مهم در وحدت ملی و امنیت دانست.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۳
سیدحسن خمینی: بازگو کردن سخنان دروغ چه فایده‌ای دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، یادگار امام خمینی(ره) با بیان اینکه محبت مردم به امام ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عطفی مردم دارد، گفت: جای سوال دارد کسانی که این نقطه را هدف قرار می دهند به چه امیدی و با چه هدف، ملاک و تحلیلی یکی از عمیق ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می دهند؟ البته یقین دارم که از این کار بهره ای نمی برند؛ اما بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنش معلوم شده و بی‌اساس است، چه فایده ای دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از محیط بانان کشور که به مناسبت «روز محیط بان» در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، محبت جامعه به امام را یک حلقه مهم در وحدت ملی و امنیت خواند و با اشاره به یکی از تعابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قاطبه‌ ملّت ایران، قاطبه انقلابی، علاقه‌مند به نظام اسلامی، عاشق امام و خاطرات امام و فرمایشات امام، صدای امام، توصیه‌های امام و اصولی که امام پایه‌گذاری کرده هستند، گفت: برای یک ملت بیش از هر چیز عناصری که وحدت بخش و هویت ساز است اهمیت دارد و اگر یک ملت از عناصری چون زبان و دین مشترک و دل های مشترک برخوردار نباشد با یک هجمه خارجی به راحتی فرو می پاشد.

وی در ادامه گفت: از حقوق علی(ع) و فرزندان او به کشور ما، محبت آنان به عنوان اهل بیت پیامبر(ص) است که تبدیل به نخ محوری وحدت در کشور ما شده است.

یادگار امام یکی از کانون های محوری در کشور به برکت انقلاب اسلامی را محبت امام خمینی در دل مردم ذکر و تصریح کرد: اینکه قاطبه نیرو های فعال در کشور به امام محبت و عشق دارند یک سرمایه ملی است و اگر اینگونه عوامل را تقویت کنیم قدرت ملی نیز بالا می رود و اگر کسی به این نقاط هجمه آورد و آسیب بزند وحدت ملی را می شکند.

وی ادامه داد: البته بنا به وعده الهی همانگونه که محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از دل مردم نمی رود محبت مردم به امام نیز ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عطفی مردم دارد و همه کسانی که در این کشور زحمت می کشند با این نقطه کانونی پیوند دارند .

سیدحسن خمینی تصریح کرد: جای سوال دارد برخی کسانی که این نقطه را هدف قرار می دهند به چه امیدی و با چه هدف، ملاک و تحلیلی یکی از عمیق ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می دهند؟ البته یقین دارم که از این کار بهره ای نمی برند؛ اما بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده و بی اساس است، چه فایده ای دارد؟ البته این اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود و مانند همان کسانی که به علی(ع) بغض داشتند، کسانی به امام و انقلاب بغض دارند و تا آخر نیز خواهند داشت اما خداوند آن محبت را دل‌ها قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها