در پی اقدام به خودسوزی یکی از غرفه داران فروش مواد غذایی صبح امروز ٢٤ مردادماه در مقابل ساختمان شماره ٢ شورای شهر ،کانال سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد
کد خبر: ۹۳۲۵۶۳
جزییات خودسوزی یکی از غرفه داران فروش موادغذایی در مقابل شورای شهر

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از کانال سخنگوی شهرداری تهران ،سید حسین رضایی، از جانبازان محترم دفاع مقدس در سال ١٣٩١ متقاضی غرفه فروش مواد غذایی در میدان میوه و تره بار منطقه ازگل بود. واگذاری این غرفه ها مطابق دستورالعمل مصوب سازمان میادین میوه و تره بار طبق قانون از طریق مزایده صورت می گیرد اما بدلیل استفاده وی از سهمیه جانبازی مطابق ماده ٣٤ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران غرفه شماره ١٦ میدان میوه و تره بار ازگل برای یکسال در اختیار ش قرار گرفت اما مطابق همان قانون این واگذاری منوط به استفاده از این خدمت تنها برای یک دوره است لیکن با مراجعات مکرر نامبرده به دفتر ملاقات های مردمی شهردار تهران واگذاری این غرفه در سال های ٩٢ ، ٩٣ و ٩٤ تکرار گردیده است.

و در سال آخر وی تعهد داد که این تمدید برای آخرین بار خواهد بود و در سال ٩٥ غرفه را تحویل خواهد داد. اما وی علی رغم اخطاریه های مکرر به تعهد خود عمل ننموده و امروز صبح برای اخذ مجوز تمدید برای پنجمین سال خلاف ضوابط به ساختمان شورای شهر و دفتر ملاقات های مردمی مراجعه کردکه باتوجه به طرح مشکلات شخصی نظیر ودیعه مسکن و تهیه جهیزیه دخترشان، اطمینان داده شد که تلاش می شود این مشکلات مالی از طرق دیگر رفع شود اما وی همچنان بر تمدید واگذاری غرفه تاکید داشت و دقایقی بعد در ساختمان شورای شهر اقدام به خودسوزی کردکه بلافاصله با حضور عوامل مربوطه آتش خاموش و به بیمارستان منتقل شد مطابق بررسی های اولیه وی حدودا بیست درصد سوختگی دارد.

در مجموع دویست غرفه در شهر تهران برای اجرای ماده ٣٤ قانون جامع ایثارگران اختصاص داده شده است که حدود ٧٠٠ نفر از ایثارگران واجد شرایط در نوبت هستند و هنوز بعد از چند سال غرفه به آنها واگذار نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
اب
-
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
می خواسته ادای اون یارو تونسیه را در بیاره .
تهرانی
-
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
هرچی بوده نترسیده مثل تو
علی
-
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
این از وضع معیشتی جانبازان و ایثارگران . خدا به داد دیگران برسد
سلیمان
-
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
حالا اون غرفه چقدر درآمد داشته كه برای آن چند نفر آنهم ازجانبازان و رده بالا به نوبت ایستادهاند ویكی هم خود سوزی كرده لابد برای خود سوزی هم ارزش داشت .....قربونه رنگت برم ای اسكناسجون چه كارهایی بخاطر آن نمی كنن
غلام
-
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
اسكناس نباشه باید بری بمیری
ناشناس
-
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
مسولین دولت و مجلس و شهرداری و .... باید طوری برنامه ریزی كنند تا اول همه جانبازان عزیز كه نیاز به خدمات مختلف دارند در كشور ُ همه جانبازان به تناسب میزان جانبازی شان ُ برایشان تسهیلات همیشگی و مادام العمری فراهم شود . یعنی اولویت باید حل مشكل تك تك جانبازان عزیز با اولویت درصد جانبازی شان باشد ُ تا اینكه حتی یك جانباز هم ُ در كشور باقی نماند كه دارای مشكل باشد . یك جانباز نباید نگران درمان خود و خانواده اش باشد ُ یك جانباز نباید شغل نداشته باشد و خانواده اش هم ُ یك جانباز باید تكریم شود همیشه و در همه جا ُ نباید یك جانباز تصور كند كه باری بردوش نظام و مسولین هست ُ نباید فكر كند اضافی هست و ..... برنامه ریزی نظام و مسولین باید طوری باشد كه تك تك جانبازان كشور ُ خدماتی رو كه به میزان جانبازی شان نیاز دارند ُ برآورده شود . نباید حتی در كشور یك جانباز مشكل دار وجود داشته باشد . این جانبازان عزیز برای حفظ نظام ُ حفظ امنیت تك تك مردم ایران ُ نگذاشتند دشمنان درخاك ایران باقی باشند و دشمنان خببث را برای همیشه از این مملكت بیرون كردند و ما مردم الان داریم راحت زندگی می كنیم و این را برای همیشه مدیون این جانبازان عزیز هستیم و هیچ كس و هیچ وقت نباید این عزیزان را فراموش كنیم ،حتی اگر صد سال هم بگذره .
فرزند شهید دفاع مقدس
-
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
دیگران رفتند شهید شدند و جانباز شدند و اسیر شدند كه امثال . . . بخورند و گردن كلفت كنند

نیازمندی ها