وزرای امور خارجه ایران و ترکیه با اذعان به وجود برخی اختلاف نظرها میان دو کشور، متعهد شدند که همکاریهای خود را در جهت حفظ تمامیت سرزمینی سوریه تقویت نمایند.
کد خبر: ۹۳۱۸۵۵
افزایش همکاری​های ایران و ترکیه در خصوص بحران سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به همراه «مولود چاووش اوغلو» همتای ترک خود در یک نشست خبری مشترک در آنکارا با اذعان به وجود برخی اختلاف نظرها اعلام کردند که دو کشور همسایه توافق کرده اند که همکاریهای خود را در جهت حفظ تمامیت سرزمینی سوریه تقویت نمایند.

این درحالیست که تاکنون مواضع ایران و ترکیه در قبال جنگ داخلی سوریه مخالف یکدیگر بوده است؛ ایران از دولت بشار اسد حمایت می کند و ترکیه خواهان برکناری اوست.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت که به رغم وجود برخی اختلاف نظرها میان دو کشور، ایران و ترکیه «برای برقراری یک صلح پایدار در سوریه همکاریهای خود را افزایش خواهند داد».

وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرد که این کشور «آماده همکاری با روسیه و ترکیه بر سر موضوع سوریه» است و در ادامه افزود که تهران از «آغاز همکاریهای جدید میان مسکو و آنکارا» استقبال می کند.

محمد جواد ظریف با اشاره به ضرورت همکاری تمام طرفها برای بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه و نبرد با افراط گرایی در سوریه،‌ اظهار داشت که اختلاف نظرهای موجود «از طریق گفتگو قابل حل خواهند بود».

گفتنی است که در جریان کودتای نافرجام ترکیه، مقامات ایران ضمن اعلام حمایت از دولت اردوغان، ملت ترکیه را به دلیل مخالفتشان با «سرنگونی دولت و توسل به زور» مورد تمجید قرار دادند.

شایان ذکر است که دیدار وزیر امور خارجه ایران از ترکیه، نخستین دیدار مقامات عالیرتبه دو کشور از زمان کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه در ترکیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها