پروژه گازرسانی به شهر بیدروبه از توابع شهرستان اندیمشک استان خوزستان برای نخستین بار در کشور از طریق «سی.ان.جی» افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۳۱
گازرسانی به روش «سی ان جی» در اندیمشک

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، آئین افتتاح پروژه گازرسانی به شهر «بیدروبه» از توابع شهرستان اندیمشک با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار خوزستان، رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی، مدیر گازرسانی و ... برگزار شد.

با توجه به مشکلات عملیاتی در گازرسانی به برخی مناطق کشور با شرایط خاص و همچنین صرفه اقتصادی این طرح و با توجه به تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، طرحهای گازرسانی به روش سی. ان. جی در کشور آغاز شده است.

هم اکنون پروژه های مختلفی با این روش در دستور کار قرار دارد و شهر بیدروبه استان خوزستان، نخستین شهری است که طرح یادشده در آن اجرایی می شود.

در مرحله نخست این طرح به ٨٠٠ خانوار گازرسانی خواهد شد و در مرحله دوم، یک هزار و ٧٠٠ خانوار دیگر نیز با ٦٥ هزار میلیون ریال هزینه، از گاز طبیعی بهره مند می شوند.

در این روش ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار ٣٦٠٠ پی اس آی (PSI) فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کامیونهای مخصوص، حمل و به ایستگاههای مصرف (دختر) منتقل می شود. در ایستگاه دختر فشار گاز این مخزن به فشار ٦٠ پی اس آی (PSI) کاهش داده شده و به شبکه تزریق می شود.

با این روش در صورت نیاز می توان به تمام نقاط کشور شامل کوهستانی، سخت گذر، کویری و ... نیز گازرسانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها