آتش‌سوزی مهیب جنگل‌های گرمسیری بخش الوار در شهرستان اندیمشک را در برگرفته و با وجود تلاش آتش‌نشانان به علت وزش باد و صعب العبور بودن منطقه این حریق هنوز مهار نشده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۸۳
جنگل‌های «الوار» اندیمشک در محاصره آتش

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، فرماندار اندیمشک با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های بخش «الوار» گرمسیری این شهرستان، گفت: تلاش برای اطفای آتش در حال انجام بوده ، اما به علت وزش باد و صعب العبور بودن منطقه این حریق هنوز مهار نشده است.

پیمان جهانگیری اضافه کرد: این آتش‌سوزی از چهارشنبه شب در ارتفاعات «ریت کوه» به وقوع پیوسته و گروههای مختلفی برای مهار آن به منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: گروه‌های ویژه‌ای از سوی جمعیت هلال احمر نیز برای مهار این آتش سوزی به بخش الوار اندیمشک اعزام شده اند و پیگیری از طریق مدیریت بحران برای مهار این آتش ادامه دارد.

به گفته وی، درخواست بالگرد مجهز به آب پاش از استان کرمانشاه انجام شده است.

در شهرستان اندیمشک 80هزار هکتار جنگل وجود دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود امکانات و تجهیزات این جنگل‌ها همواره در معرض تهدید ناشی از آتش قرار دارند.

افزون بر یکهزار هکتار از جنگل‌های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه‌های گیاهی ‏نادر هستند در سال‌های گذشته در آتش سوخته است.

بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است.

تامین تجهیزات و امکانات موجب پیشگیری از وقوع این حوادث و سرعت عمل در مهار آتش‌سوزی‌ها شده و از نابودی این میراث طبیعی جلوگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها