نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

نیازی به وساطت کشورهای دیگر بین ایران و عربستان نیست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اینکه کشور دیگری بخواهد میان جمهوری اسلامی ایران وعربستان وساطت کند، نیازی نیست و حرف های جمهوری اسلامی ایران روشن است.
کد خبر: ۹۳۱۲۲۳
نیازی به وساطت کشورهای دیگر بین ایران و عربستان نیست

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در پاسخ به اینکه گفته شده هیاتی در خصوص موضوع حادثه منا به فرانسه سفر خواهند کرد، گفت: این موضوع از سوی رئیس این سازمان حج تکذیب شد.

وی ادامه داد: در موضوع مذاکرات حج و عمره متولی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان حج و زیارت هستند و در این خصوص نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و دیگران نباید در این حوزه ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: کشور مالی، یک فرانسوی را به عنوان وکیل انتخاب کرده تا در رابطه با جان باختگان کشورش وارد موضوع شود که این اتفاق ربطی به مسئله ما ندارد.
جمهوری اسلامی ایران حقوقدانان برجسته ومتدین زیادی دارد و حتی ایرانیان خارج از کشور نیز در حوزه های حقوق بین الملل هستند که می توانیم در صورت نیاز از آنها استفاده کنیم.

قاضی عسگر در پاسخ به اینکه حادثه سفارت عربستان چه میزان در مناسبات میان دو کشور اثرگذار بود، گفت: متاسفانه حادثه تلخ و ناگواری بود که اتفاق افتاد و همگان مشاهده کردند از سوی رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و دیگر مسئولان و دلسوزان نظام محکوم شد.

وی افزود: هر گونه حمله یا خسارتی به سفارت کشورها اقدامی زشت وخطرناک است چراکه حیثیت بین المللی کشور را زیر سؤال می برد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: خسارتهای وارد شده به سفارت هر کشوری باید از جیب ملت پرداخت شود که این کار ظلم به ملت است و از طرف دیگر ما که همواره به دنیا ثابت کردیم براساس اصل گفت وگو و مبانی دینی حرکت می کنیم، عده ای خودسر با چنین اقدامی آبروی نظام را زیر سئوال می برند و وسیله ای می شوند تا علیه ما قطعنامه محکومیت صادرکنند که این ظلم به ملت سرافراز ، فهیم و متدین ایران اسلامی است.

قاضی عسگر ادامه داد: این اتفاق باعث شد حتی کشورهای کوچک به دلیل بازی های سیاسی، روابط خود را با ما قطع کنند که این اتفاقات زیبنده یک کشور دینی نیست.

وی تصریح کرد: مسئولان قضایی برای اینکه پرونده چنین موضوعاتی برای همیشه بسته شود باید برخورد قاطع داشته باشند و از طرفی باید از بروز و تکرار چنین اتفاقاتی پیشگیری کنند، نیروی انتظامی هم باید مسیرهای احتمالی خطر را مسدود کند و یا مانع از ورود افراد شود تا چنین وقایعی تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: چنین اتفاقاتی را به نفع مسئولان و نظام نمی دانم و این حادثه محکوم است و باید با آن برخورد شود.

قاضی عسگر در پاسخ به اینکه پس از اتفاق حادثه منا در فضای مجازی هجمه های مختلفی به اصل مسئله حج وارد شد، بعثه برای این منظور چه اقداماتی را انجام داده است؟ گفت: مسئله فضای مجازی امروز مهم ، تخصصی و حساس است و زودتر از همه مسئولان مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله حساس شدند و شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند.

وی افزود: از مسئولان انتظار می رود در این زمینه درست عمل کنند و حضورشان را جدی تر کنند چراکه فضای مجازی به حدی توسعه یافته که مدیریت کردن آن ساده نیست البته بخشی که در داخل است قابل مدیریت است ولی بخش دیگر که اخبار دروغ در عرصه بین الملل منتشر می شود، مدیریت آن چگونه خواهد بود ؟ لذا در این زمینه مسئولان باید تدبیر جدی کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: در حوزه حج احساس شخصی من این است که عناصری که با دین ارتباطی ندارند، وارد موضوع شدند و با سوار شدن بر موج، برخی متدینین ومسلمانان را هم تحت تاثیر قرار دادند.

رئیس بعثه رهبری ادامه داد: موضوع دیگر بحث نژادپرستانه و طرح عرب و عجم بود که دشمن بطور زیرکانه وارد موضوع شد تا به مسئله حج آسیب برساند و حج را مسئله ای ضد ارزش معرفی کند، که این هم یک توطئه بود.

قاضی عسگر با تاکید بر این که نمی توانیم از موضوع حج بگذریم، اضافه کرد: ضدیت با اصل حج ریشه در تاریخ دارد و دشمن بنا دارد تا با رخنه در مقدسات ما از جمله حج آن را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین اخبار در این مقطع نقش موثری دارد و نباید اجازه داد چنین موج گسترده ای علیه دین بوجود آید و آن را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه البته شاید کوتاهی نیز در کارکرد خودمان در فضای مجازی صورت گرفته باشد ، خاطر نشان کرد: از ابتدای بروز حادثه منا تلاش کردیم تا موضوع به درستی پیگیری شود و هنوز هم تمام نشده است بنابراین باید چنین فضایی که علیه حج ایجاد شده، اصلاح شود چرا که تعطیلی حج مساله ساده ای نیست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پاسخ به اینکه در زمینه مدیریت حرمین شریفین چه برنامه یا تصمیمی گرفته شده است؟ گفت: طبیعی است که مدیریت حرمین شریفین و حج برعهده کشور میزبان است ولی چگونگی اداره آن موضوعی است که قابل بررسی است و باید با مشورت مسئولان حج کشورهای اسلامی آسیب ها برطرف و در جهت اداره بهتر آن تلاش کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها