محققان شرکت دانش بنیان نانو الوند با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخستین بار در کشور داروی شیمی درمانی سرطان ریه با نام تجاری «الوپم» تولید کردند.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۷
داروی درمان سرطان ریه در ایران تولید شد

به گزارش جام جم آنلاین ، نیما سپهری مدیر عامل شرکت دانش بنیان نانو الوند در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به تولید این دارو گفت: این دارو با نام «ژنریک پَمتِرِکسِد» در دو دوز 100 و 500 میلی گرم از این پس با قیمت ارزان تر در مقایسه با داروی مشابه خارجی عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: آزمایش های بالینی این دارو با موفقیت انجام و نتیجه مناسبی از این آزمایش ها دریافت شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان نانو الوند تاکید کرد: این دارو پیش از این با نشان آمریکایی و با قیمتی بالا وارد کشور می شد اما با دستیابی به فرمولاسیون این دارو به دست محققان این شرکت، نمونه ایرانی این دارو با 40 درصد کاهش قیمت در بازار عرضه شده است.

وی گفت: این شرکت دانش بنیان با هدف تولید داروهای ضد سرطان با جمع آوری نخبگان ایرانی تشکیل شده است.

این فعال فناور تصریح کرد: با تولید این دارو از خروج 10میلیارد تومان ارز جلوگیری شده است.
سپهری گفت: «الوپم» توانسته اعتماد پزشکان ایرانی را تا سطح بالایی جلب کند و این شرکت توانایی تأمین بازار مصرف را به کلی داراست.

مدیر عامل شرکت نانو الوند تاکید کرد: ایران تنها تولید کننده این دارو در خاورمیانه است و می توانیم بازار خوبی برای صادرات این دارو در منطقه داشته باشیم.

وی افزود: ما توانسته ایم 8 داروی ضد سرطان در این شرکت تولید و تجاری سازی کنیم.

هستی روحانی معاون تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان نانو الوند با اشاره فرمولاسیون خاص این دارو خاطر نشان کرد: با تلاش و فعالیت محققان این شرکت توانستیم ظرف دو سال به فرمولاسیون این دارو دست یابیم که نسبت به نمونه امریکایی اثر گذاری مناسب دارد.

وی گفت: این فرمولاسیون در ایران بومی سازی شده است و مختص محققان ایرانی است.

هستی روحانی افزود: در ساخت این دارو از فناوری متفاوت تری نسبت به نمونه امریکایی استفاده شده است.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت دانش بنیان نانو الوند تاکید کرد: خط تولید این شرکت از فناوری روز دنیاست و بر مبنای بدون تماس مستقیم با نیروی انسانی طراحی شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان نانو الوند گفت: با استفاده از این فناوری توانستیم اثرات مخرب دارو بر نیروی انسانی در خط تولید را حذف و اثرپذیری و قدرت درمان دارو را بالاتر ببریم.

نیما سپهری افزود: در ایران فقط دو شرکت از این نمونه خط تولید استفاده می کنند که این فناوری هم حاصل کار پژوهشگران ایرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها