در عرصه سینما فیلم هایی هست که کارگردانان و تهیه کنندگانش پس ازساخت دوست ندارند از آن هابه عنوان یک تجربه خوش یاد کنند و ازساخت آن هااظهار ناخرسندی می کنند .حتی بعضی از آن ها برخی آثار رادر کارنامه شان خط می گیرند.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۰
گزارشی خواندنی از اعتراف هنرپیشه‌های مشهور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خراسان ، در عرصه سینما فیلم هایی هست که کارگردانان و تهیه کنندگانش پس ازساخت دوست ندارند از آن هابه عنوان یک تجربه خوش یاد کنند و ازساخت آن هااظهار ناخرسندی می کنند .حتی بعضی از آن ها برخی آثار رادر کارنامه شان خط می گیرند. در این میان مهم بازیگران هستندکه پس از پذیرفتن نقش ها و بازی در فیلم های پیشنهادی در گفت و گو با نشریات ،مجلات تخصصی سینما و خبرگزاری هااز حضوردربعضی آثار سینمایی ابراز پشیمانی و حتی عذرخواهی کرده‌اند . حال ممکن است برای پشیمانی شان دلایلی موجه یا غیر قابل توجیه بیاورند اما همین که این شجاعت و صراحت را دارند که اعتراف کنند از نقش آفرینی در برخی فیلم ها پشیمان اند جای تامل و درنگ دارد . ولی نکته مهم تر این است که آیا پس از آن در فیلم ضعیف تری حضور نیافته اند که برای توجیه پشیمانی شان از بازی در آن ها عذر بدتر از گناه بیاورند؟ در این نوشتار به پشیمانی برخی بازیگران از نقش آفرینی در برخی فیلم هایی که در آن ها حضور داشته اند و همچنین دلایلی که برای پشیمانی شان آورده اند پرداخته ایم.

تکرارتجربه های تلخ
بهرام رادان با ادای احترام به کیمیایی از «سربازهای جمعه» خرده گرفته و گفته است: « به عنوان بازیگر وتماشاگر، فیلم نامه و فیلم «سربازهای جمعه» را دوست نداشتم و ندارم». وی از «چهارانگشتی» سعید سهیلی هم به عنوان «تجربه ای تلخ» یاد می‌کند و می‌گوید: «فیلم نامه را که خواندم، دیدم نقش متفاوتی است. خودم را کامل در اختیار کارگردان قرار دادم اما نتیجه چیزی نشد که فکر می‌کردم. «رز زرد» داریوش فرهنگ را نیز به خاطر مسائل مالی پذیرفتم. البته فکر می‌کردم فیلم خوبی می‌شود که نشد.» بهرام رادان بیش از همه «ازدواج صورتی» منوچهر مصیری را نقطه تاریک دوران بازیگری‌اش می‌داند.

سرم را بالا نمی گیرم
مهناز افشار پس از بازی در فیلم ضعیف «امشب شب مهتابه» محمد هادی کریمی تصمیم گرفت گزیده‌کار شود . تعارف را کنار گذاشت و بی‌پرده گفت: «این فیلم فیلمی نیست که مهناز افشار سرش را به خاطر آن بالا بگیرد. نه قصه‌اش را دوست داشتم و نه دستمزد بالایی برای بازی در آن گرفتم. به من گفتند فیلم یک ورژن ایرانی از «زندگی من» با بازی نیکول کیدمن است . وی البته به دیگر انتخاب‌های اشتباهش نیز اعتراف کرده و گفته است: در کارنامه‌ام «دختری در قفس» قدرت ا... صلح میرزایی را هم دوست ندارم ودر «نگین» اصغر هاشمی هم نقش اصلا مال من نبود.

بی حوصلگی کارگردان و داستان بی منطق
به عقیده بسیاری از منتقدان «دعوت» یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های حاتمی‌کیاست اما در میان بازیگرانش فقط لیلا اوتادی نظرش را علنی کرد.وی گفت: «خیلی خوشحال شدم اپیزود«دانشجو» با بازی من در «دعوت »حذف شد. چون آخرین بخش فیلم آقای حاتمی‌کیا بود و به نظرم ایشان یک مقدار بی‌حوصله بودند. هرچه سعی کردم نتوانستم منطقی از داستان این اپیزود به دست آورم، برای همین با پژمان بازغی تصمیم گرفتیم فقط بازی کنیم تا فیلم برداری تمام شود. با این که با تمرین زیاد مخالفم اما چندین جلسه تمرین رفتم و حتی نقش مقابل من 3 بار عوض شد ولی خیلی خوشحالم که «دانشجو» کنار گذاشته شد».

پشیمانی کارشناسانه
مهران مدیری پس از بازی در «دایره زنگی» اعلام کرد: «دایره زنگی فیلمی نشد که فکر می‌کردم. شاید خانم بخت آوراز نظر خودشان فیلم خوبی ساخته باشند، اما من «دایره زنگی» را اثری خوب در کارنامه‌ام نمی‌دانم». مدیری همچنین با اعتراف به این که از بازی در فیلم «توکیو بدون توقف» پشیمان است اظهار کرد: «از کارگردانی دیگران وقتی برایشان بازی می کردم، حرص می خوردم. اما وقتی می پذیرفتم کاملا خود را می سپردم و حرفی نمی زدم. وی در برنامه «هفت» نیز تصریح کرد: برخی کارهایم مثل «جایزه بزرگ»، «نقطه چین»، «ویلای من» و … را اصلاً دوست ندارم وبه نظرم بچه گانه و ضعیف اجرا شده اند.»

تنها اشتباه کارنامه
صابر ابر با انتقاد از فیلم "خواب زده ها"ی فریدون جیرانی حضورش در این فیلم را تنها اشتباه کارنامه بازیگری اش دانسته وگفته است: خیلی صادقانه می گویم نه تنها دفاعی درباره فیلم ندارم که برای اولین بار می گویم از این که در فیلم "خواب زده ها"بازی کرده ام عذرخواهی می کنم. جیرانی کارگردان بیسوادی نیست و فکر می کنم نتیجه "خواب زده ها" هیچ ربطی به کارگردانی که من می شناسم ندارد. من فکر می کردم "خواب زده ها" بناست یک کمدی فانتزی از کار دربیاید. کلی درباره اش حرف زده بودیم و یک ماه و نیم پیش تولید داشتیم. همین چیزهای ترسناک باعث می شود دیگر سراغ این نوع سینما نروم.

لحنی که با سلیقه ام متفاوت بود
بهاره رهنما پس از بازی در «چارچنگولی» و پیش از آن که به تماشای این فیلم بنشیند، در مقابل این فیلم موضع گرفت و اعلام کرد: ‌«هنوز فیلم را ندیده‌ام اما نظرم را در باره دوران قبل از ساخت می‌گویم که نقشم را دوست ندارم. » رهنما درباره چگونگی پذیرش این نقش اظهار کرد: «چارچنگولی المان‌های یک کمدی پرفروش را داشت، اما وقتی کار شروع شد متاسفانه لحنی که از طرف کارگردان (سعید سهیلی)به فیلم افزوده شد با سلیقه من متفاوت بود و چیزی نشد که فکر می‌کردم. به خاطر قراردادم نمی‌توانستم تا پایان فیلم برداری کار را ترک کنم وگرنه حتما این کار را می‌کردم.»

نخست اظهار پشیمانی و سپس تکذیب
کامبیزدیرباز در برنامه «دورهمی» گفت: از بازی در دو فیلم« اخراجی‌ها » مسعود ده‌نمکی و« سرگیجه»به کارگردانی محمد زرین دست پشیمان هستم و‌ای کاش در این دو فیلم بازی نمی‌کردم. وی البته روز بعد اعلام کرد: اشاره من درباره پشیمانی از بازی در یک فیلم به صراحت درباره کم‌فروش‌ترین فیلم سینما و نقطه مقابل فیلم اخراجی‌ها بیان شد که اسم آن را هم در برنامه آوردم‌. من هیچ اشاره‌ای به پشیمانی از بازی در فیلم اخراجی‌ها نکردم؛ چراکه نه تنها از بازی در این فیلم پشیمان نیستم بلکه به بازی در اخراجی‌ها افتخار می‌کنم و معتقدم این فیلم به نوعی مسیر زندگی حرفه‌ای من را تغییر داد.

کاش نقشم را بازی نمی کردم
زهرا حاتمی همسر زنده یاد علی حاتمی و مادر ستاره محبوب سینما لیلا حاتمی که سال گذشته در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» صفی یزدانیان با دختر و دامادش علی مصفاهمبازی بود در گفت وگو با "شرق" از حضور در "تختی" بهروز افخمی ابراز پشیمانی کرده و گفت:«با شروع ساخت فیلم تختی در نقش خودم (همسر علی حاتمی) حضور داشتم که چقدر هم پشیمانم و کاش بازی نمی کردم ، در پروژه «تختی» آقای شایسته به من پیشنهاد کردند نقش همسر علی حاتمی را خودم بازی کنم. من هم پذیرفتم چون بیشتر فیلم‌برداری هم در خانه من بود در تیتراژ هم آمد: با حضور افتخاری زهرا حاتمی».

تدوین نتیجه کارم را نابود کرد
ژاله صامتی چند سال پیش با فیلمی در جشنواره حضور داشت که حواشی زیادی به همراه داشت. خودش در باره این فیلم می گوید: از بازی در فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به کارگردانی فرزاد موتمن اصلا راضی نیستم. این فیلم خیلی حواشی داشت و هنوز هم چک های من پاس نشده است واقعا برای این فیلم زحمت کشیدم. دو ماه با این نقش زندگی کردم اما ماحصل کار در تدوین نابود شد. آن چه که بازی کرده بودم با آن چیزی که دیدم زمین تا آسمان فرق داشت. این از کارهایی است که از بازی کردن در آن بسیار پشیمان هستم.

اقدامی نسنجیده و عجولانه
محمد رضاگلزار هنوز هم معتقد است بازی در فیلم «زمانه» ساخته حمید رضا صلاحمند اقدام نسنجیده و عجولانه ای بوده است و می گوید: در مجموع «زمانه» را جزو فیلم‌های دوست داشتنی ام به حساب نمی‌آورم. دیگر فیلمی ‌که به پشیمانی ام منجر شد فیلم «بالای شهر پایین شهر» (اکبر خامین) بود. فیلمی‌ که قصه درست و حسابی نداشت، به تنهایی بار جذابیت فیلم را به دوش کشیدم. «کلاغ پر» شهرام شاه حسینی هم جزو فیلم‌هایی بود که گلزار به خاطر حضور در آن حسرت می خورد و می گوید:«فیلم نامه «کلاغ پر» را اصلا دوست ندارم. منتها براساس قولی که به تهیه کننده داده بودم، در فیلم بازی کردم.»

کارگردان‌ را دوست دارم اما فیلم‌ها را نه
فروتن بارها اعلام کرده است از حضور در دو فیلم «داوودنژاد» پشیمان است. وی می‌گوید: الان چندان از بازی در فیلم‌هایی نظیر «بازنده» و «مجردها» پشیمان نیستم. اما از بازی در دو فیلم «هشت پا» و «ملاقات با طوطی» احساس پشیمانی می‌کنم. گرچه از آشنایی با داوودنژاد و کار با او بسیار خوشحالم. من به عشق فیلم «مصائب شیرین» داوودنژاد با او همکاری کردم و متاسفانه در این دو کار با فیلم نامه ای از قبل نوشته شده رو به رو نبودیم . داوودنژاد را خیلی دوست دارم ولی این فیلم‌ها را دوست ندارم. یعنی این سینمایی نیست که من دوست داشته باشم در آن باشم.

اعتراف به کیش و مات
نیما شاهرخ شاهی پس از بازی در فیلم «کیش و مات» اعتراف کرد که این فیلم یکی از ضعیف‌ترین کارهایش در سینما بوده است. او در این باره گفت: به یک باره به خودم آمدم و دیدم این فیلم آن چیزی نشد که فکر می‌کردم و این موضوع دلایل متعددی داشت. قانون فیلمی‌که در شهرستان ساخته می‌شود این است که یک روز هم نباید به عوامل اجازه بازگشت بدهند، مثل فیلم «درباره الی» که به شمال رفتند و هیچ کدامشان اجازه بازگشت نداشتند ولی برای کار ما این اتفاق نیفتاد؛ یک روز بازیگر نمی‌آمد، یک روز فیلم بردار نبود و همین طور پشت سر هم اتفاقات عجیب و غریب می‌افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها