مدیرعامل اپراتور همراه اول از عرضه ۳۰۰ هزار سیم کارت دانش آموزی در کشور و نیز استفاده روزانه حدود یک میلیون مشترک موبایل سایر اپراتورها از رومینگ ملی این اپراتور، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۰۵۸
عرضه ۳۰۰ هزار سیم‌کارت دانش آموزی/ رومینگ ملی برای یک میلیون مشترک

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، وحید صدوقی با اشاره به بیست و دومین سالگرد عرضه نخستین سیم کارت در ایران و راه اندازی شبکه موبایل، اظهار داشت: سیم کارت های واگذار شده همراه اول در خرداد ماه امسال از مرز ۸۰ میلیون گذشت و با توجه به سهم ۵۹ درصدی این اپراتور از بازار موبایل، هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و حدود ۸۷ درصد روستاها تحت پوشش شبکه همراه اول است و تعداد ۱۰۵۶ شهر و دهستان تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل ۳ و ۴ (نوترینو) این اپراتور قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور و در مجموع ۹۶.۵ درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است، ضریب نفوذ اپراتور اول را ۷۸.۵ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل این اپراتور را با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان، عنوان کرد.

مدیرعامل همراه اول در مورد اجرای طرح رومینگ ملی در کشور گفت: در حال حاضر روزانه ۲۸۹ هزار مشترک ایرانسل و ۶۶۹ هزار مشترک رایتل از شبکه همراه اول استفاده می کنند که در مجموع این رقم به بیش از ۹۰۰ هزار مورد رسیده و در روزهای تعطیل از مرز یک میلیون هم می‌گذرد.

وی همچنین از واگذاری ۳۰۰ هزار سیم‌کارت دانش‌آموزی با هدف صیانت از حریم کودکان در فضای مجازی و رفع دغدغه والدین خبر داد.

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به توسعه شبکه باند پهن (نسل سه و چهار) اظهار داشت: با توجه به اینکه گوشی تلفن همراه بیش از ۹۰ درصد مشترکان از نسل سه (۳G ) پشتیبانی می کند، اولویت همراه اول توسعه نسل سه است و تاکنون ۷۵۰۰ سایت نسل سه راه اندازی شده است. به طور کل شبکه نسل سه و چهار همراه اول در ۱۰۵۶ شهر و دهستان کشور توسعه پیدا کرده و ۳۱۸ سایت نسل چهار (۴G ) نیز راه اندازی شده است.

صدوقی با اشاره به رشد بالای مصرف ترافیک دیتا گفت:‌ در فروردین ۹۲، ترافیک دیتا ۸۷ ترابایت بوده که در تیر ماه امسال این رقم به ۱۸۳۴۱ ترابایت رسیده است که رشد ۲۱۱ برابری را در طی سه سال نشان می دهد. درهمین حال از فروردین امسال تا تیرماه نیز، ترافیک استفاده از اینترنت موبایل ۱.۵ برابر شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، درآمد این بخش به بیش از ۲۰ درصد از کل درآمد عملیاتی افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی معلم
-
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
خبرنگارا كجان كه حساب كنند ببینند درآمد مخابرات از اینترنت بی كیفیت موبایلها چقدره و كجا میره و چی میشه!!!!

نیازمندی ها