معاون وزارت امور خارجه آمریکا گفت، نامه ای را که گفته می شود محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران برای باراک اوباما فرستاده است، دیده ایم و وزارت دادگستری باید در باره این نامه اظهار نظر کند.
کد خبر: ۹۳۰۹۳۳
واکنش وزارت خارجه آمریکا درباره نامه احمدی نژاد به اوباما

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، الیزابت ترودو به نشریه «نیویورک پست» گفت: وزارت دادگستری تا کنون از ارایه هرگونه توضیحی درباره این نامه خودداری کرده است.

احمدی نژاد روز دوشنبه با ارسال نامه ای به اوباما خواستار رفع توقیف 2 میلیارد دلار از دارایی های توقیف شده از حساب های ایران در نیویورک شد.

وی در مورد سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به روسیه، گفت: این کار منافع آمریکا را تهدید نمی کند. روسیه و ترکیه از جنگ علیه داعش حمایت می کنند و هر دو بخشی از گروه بین المللی هستند که برای پایان دادن به جنگ در سوریه از طریق مذاکره در تلاش است.

ترودو ضمن کم اهمیت خواندن سفر اردوغان به روسیه گفت، ما این سفر را به عنوان بازی حاصل جمع صفر تلقی نمی کنیم. ترکیه و روسیه اهداف و منافع مشترکی در جنگ علیه داعش دارند.

اردوغان روز سه شنبه برای دیداری با ولادیمیر پوتین در سنت پترزبورگ، به روسیه سفر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
علی تهرانی
-
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
باسلام:واكنش وزارت امورخارجه ایران چگونه بود؟؟
علی
-
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
مگر قراره برای هرنامه ای و هر كسی كه نامه ای ارسال میشه وزارت امور خارجه واكنش نشان بده ؟؟؟ خود دولت امریكا پذیراست ولی امثالهم كاسه داغ تر از آشی ؟!!!
م
-
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
انشاالله تحت تاثیر قرار گرفته و پولها رو آزاد میكنه
افی
-
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
دم احمدی نژاد گرم .
ع
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
همچی تیتر زدی واكنش وزارت خارجه امریكا كه گفتم چه خبری شده ؟ روال مكاتبه انجام شده . می خواستید جنگ جهانی سوم بشه .
نماینده طبقه ضعیف جامعه
-
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
دكتر جون(رئیس جمهور محترم دولت نهم و دهم) خدا پدر و مادرت را بیامرزد كه فقط و فقط شخص شما به فكر فقیر فقرا و طبقه ضعیف جامعه می باشد، در این هشت سال ریاست دولت شما به تمام حق بینان ثابت شد كه تك تك مردم ایران را از خانواده درجه یك خود می دانستی و با تمام وجود جهت رفاه نسبی این خانواده بزرگ تلاش شبانه روزی انجام می دادی و ماشااله به طور معجزه آسا چقدر هم در این هدف بزرگ موفق بودی به نظر من پشت این موفقیت، به دلیل كارهای خارق العاده و بزرگ و از سر دلسوزی كه انجام شده است توجه و الطاف خداوند دخیل بوده است و باری تعالی نقش بزرگی در این زمینه ایفا كرده است، خدا می دونه چقدر دلم برات تنگ شده و امیدوارم قدم بر روی چشم ما گذاشته و دوباره به منسب رئیس دولت برگردی انشااله
علی تهرانی
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
باسلام:حمله خودسرانه هم به سفارت عربستان و محكومیت بین المللی ایران هم نتیجه همین خودسریها میباشد كه متاسفانه دودش به چشم ملت ایران رفت.آقای احمدی نژاد 8سال رئیس جمهور ونماینده ملت ایران بودند نه الان كه یك شهروند عادی میباشند.درضمن اگر اینطوری عرف بود كه در هركشوری رئیس جمهوری قبلشون نامه نگاری كنند به كشورهای دیگر كه نیازی نبود به انتخابات بعدی .كمی بیندیشیم بهتراست.
نوذر
-
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
خودش بندو آب داده.......با نامه نوشتن به نوعی خواسته ماست مالی كنه!!!

نیازمندی ها