مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، از برگزاری جشنواره شعر رضوی با حضور شاعران کشورهای فارسی‌زبان همراه با بزرگداشت حمید سبزواری و تجلیل از علی انسانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۵۴۰
تجلیل از علی انسانی، ‌نکوداشت حمید سبزواری

به گزارش جام‌جم آنلاین، دبیر جشنواره سراسری شعر رضوی در کرمان گفت: امیدواریم بتوانیم از دوره آینده، قدم‌هایی در راه فراملی کردن جشنواره شعر رضوی و بین‌المللی کردن آن برداریم و دوره بیست‌وسوم را با حضور شاعران کشورهای فارسی‌زبان دنیا برگزار کنیم.

محمد علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره جایگاه جشنواره شعر رضوی در میان مردم اظهار کرد: جشنواره شعر رضوی با سابقه بسیار طولانی در استان کرمان و با دامنه ملی، پُرسابقه‌ترین برنامه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بین جشنواره‌ها و برنامه‌های استان‌های مختلف است و کرمان این توفیق را داشته است که بیش از دو دهه در زمینه فرهنگ رضوی، خدمت‌گزار باشند. در طی برگزاری دوره‌های پُرشمار این جشنواره، آثار ارزشمند زیادی توسط شاعران رضوی در سراسر کشور خلق شده و به دبیرخانه رسیده که گزیده این آثار در قالب کتاب‌‌ها و مجموعه‌شعرهایی از قبیل «آسمان هشتم» منتشر شده است.

وی ادامه داد: به لطف خدا و عنایت امام رضا علیه‌السلام امسال و در دوره بیست ‌ودوم هم با استقبال خوب شاعران کشور، بیش از سه هزار شعر به دبیرخانه رسیده که بنابر اعلام کمیته علمی جشنواره بسیاری از آثار، از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: تجلیل از پیش‌کسوتان و بزرگان عرصه شعر آیینی و شعر رضوی، از بخش‌های ویژه این دوره جشنواره است که امسال با حضور علی انسانی، شاعر و مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام برگزار می‌شود. نکوداشت یاد شادروان استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب نیز از دیگر بخش‌های ویژه جشنواره شعر رضوی در کرمان است.

این جشنواره امروز و فردا در کرمان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها