معاون حقوقی رئیس جمهور:

توهین به رئیس جمهور جرم آشکار است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: برخورد با جرم آشکار نیاز به شکایت ندارد و مثل سایر جرایم آشکار مدعی‌العموم می‌تواند رسماً اقدام کند.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۱
توهین به رئیس جمهور جرم آشکار است

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست خبری معاون حقوقی رئیس جمهور در رابطه با توهین‌های روزهای اخیر علیه شخص رئیس جمهور و مسئولان دولت،‌ اظهار کرد: در مورد حقوق شخصی، رئیس جمهور با بزرگواری و سعه صدر همواره تأکید می‌کنند که ورود نداشته باشیم و شکایت نکنیم و معتقدم از علل هجمه‌های اخیر علیه شخص رئیس جمهور همین بردباری و صبرشان است.

وی افزود: بعد از گفت‌وگوی اخیر رئیس جمهور با مردم علی‌رغم هتاکی‌ها بدون عصبانیت و با منطق با مردم سخن گفتند، اما در این مدت شاهد هتاکی و اهانت‌های بی‌سابقه از سوی برخی از هم‌لباسان بنده که لباس اخلاق را بر تن دارند، بودیم که پیشتاز شکستن اخلاق در کشور شدند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی تلاش دارند با عصبانی کردن رئیس جمهور ایشان را وادار به برخوردهای غیرمنطقی کنند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با گفت‌وگوی منطقی و سرشار از سعه صدر و آرامشی که با مردم داشتند آنها را بیشتر عصبانی کردند چرا که سوژه مورد نظرشان را به دست نیاوردند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر حقوق شخصی رئیس جمهور، ایشان به عنوان رئیس جمهور مردم از حقوق عمومی برخوردار هستند، گفت: ما وظیفه داریم از حقوق عمومی مردم دفاع کنیم و توهین به رئیس جمهور به عنوان نماد ملی همه مردم ایران در واقع توهین به 77 میلیون ایرانی و حق رأی و انتخاب مردم است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: ما به عنوان معاونت حقوقی وظیفه دفاع از حق مردم را داریم و آنجا که اهانت‌ها به هنجارشکنی و هتک حرمت رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم اتفاق بیفتد طرح شکایت کرده و قوه قضائیه حتماً پیگیری خواهد کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به توهین‌های آشکار چند روز گذشته به رئیس جمهور از سوی برخی از معممین کشور، گفت: به واحدهای ذیربط تأکید کرده‌ام که حتماً در دادگاه ویژه روحانیت طرح شکایت کنند چون نباید در کشور احساس شود که بی‌قانونی وجود دارد چرا که هرج و مرج قانونی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد حق‌کشی‌ها، اتهام‌افکنی‌ها و لجن پراکنی‌ها علیه اشخاص حقوقی جامعه بوده‌ایم، افزود: اتهام‌زنی‌ها علیه هر شخصی که اتفاق بیفتد قابل قبول نیست و باید پیگیری شود اما متأسفانه بی‌اخلاقی‌ها در سطح عالی کشور از دوره‌ای شکل گرفت که از مناظرات انتخاباتی و بعد از آن شاهد این رفتارها بوده‌ایم.

انصاری تأکید کرد: در کشور نباید قانونی وجود داشته باشد که برخی افراد،‌ رسانه‌ها یا مسئولان خبرگزاری‌ها نسبت به گفتار و رفتارشان مصونیت فراتر از قانون داشته باشند، چرا که این موضوع باعث هرج و مرج در جامعه خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: کسانی که از امروز اسب انتخابات را زین کرده‌اند و در میدان بداخلاقی می‌تازند باید به میدان اخلاق برگردند و قانون را رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بتا
-
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: كسانی كه از امروز اسب انتخابات را زین كرده‌اند و در میدان بداخلاقی می‌تازند باید به میدان اخلاق برگردند و قانون را رعایت كنند. ( نه آقا جان امكان پذیر نیست زیرا از كوزه همان تراود كه دراوست و ضمناً ایشان فكر میكنند اسب را زین كرده اند غافل از اینكه اسبش الاغی بیش نیست ).

نیازمندی ها