رئیس مرکز ملی فضای مجازی از تصمیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای فیلتر کردن بازی «پوکمون گو» و همچنین تمهیدات این مرکز برای حفظ امنیت مشترکان موبایلی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۹۰۱
اظهارنظر رییس مرکز ملی فضای مجازی درباره «پوکمون گو»

به گزارش جام جم آنلاین ،سیدابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازی «پوکمون گو» و با بیان این که این بازی هنوز برای ایران فعال نشده است اظهار کرد: این بازی مورد اعتراض بسیاری از کشورها قرار گرفته؛ در بسیاری از کشورها مانند عربستان سعودی، اندونزی و مصر به صورت مطلق محدود شده و در بسیاری کشورها نیز به صورت مشروط ممنوع شده است؛ یعنی این بازی در بعضی از اماکن جغرافیایی و برخی حرفه‌ها منع شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع به نظر می‌آید بازی پوکمون گو به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌کند، مناسب نباشد و هنوز خوش‌بختانه برای ایران باز نشده است، گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم گرفته فیلتر بازی پوکمون گو را انجام دهد. همچنین هر بازی که بخواهد به صورت گسترده در ایران استفاده شود باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد که "پوکمون گو" هنوز این کار را نکرده است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی درباره لزوم تدابیر امنیتی مشترکان موبایل اظهار کرد: با توجه به اهمیت امنیت اطلاعات مشترکان برای شورای عالی فضای مجازی، کمیسیون عالی امنیت مرکز ملی فضای مجازی اقدامات متعددی این زمینه داشته و بررسی‌های متعددی بر روی این موضوع انجام داده است.

وی با اشاره به فیلترینگ هوشمند و میزان موفقیت اجرای آن در ایران اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند پروژه‌ای است که شرکت زیرساخت روی آن کار می‌کند و تعریف فنی آن ایجاد شده است. بخش‌هایی از این پروژه قبلا اجرا شده، بخش‌های دیگری هم در حال اجراست و امیدواریم با فیلترینگ هوشمند، به مشتریان مختلف سرویس‌های مختلفی در اینترنت داده شود، زیرا در حال حاضر سرویس‌ها برای افرادی با سنین مختلف و مدارک تحصیلی متفاوت، یکنواخت است که امیدواریم شرکت زیرساخت بتواند این اصلاح را انجام دهد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از فیلترینگ هوشمند حذف مسائل غیراخلاقی و مبتذل و هنجارشکن است که در حوزه اینستاگرام در حال انجام است و در حوزه سایر شبکه‌های اجتماعی هم توسعه پیدا خواهد کرد.

فیروزآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم درباره فیلتر شبکه‌های مجازی که مسئولان در آنها حساب رسمی دارند، اظهار کرد: اگر سایت‌های خودی در این فضاها فعال باشند، بهتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
بی طرف
-
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
نیومده فیلتر شد؟
علی تهرانی
-
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
باسلام:مگر الگوی ما عربستان سعودی ومصر واندونزی است ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
l
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
من در این زمینه از فیلترینگ كاملا موافقم ، چه تضمینی هست كه این بازی جاسوسی نكنه؟
دوربین كه فعال ، مكان های مختلف هم كه هست ، اینترنت كه وصله ، زمینه برای جاسوسی مشخصه كه آماده .
بعضیا اومدن گفتن اونا خودشون ماهواره جاسوسی دارن درحالی كه اصلا درست نیست چون این بازی علاوه بر
دزدیدن اطلاعات اماكن حساس و یا حتی اطلاعات شخصی كاربر ، میلیارد ها دلار سود داشته براشون .
اون بازی انگری برد كه پرداخته سازمان سیا بود این بازی مسخره كه دیگه نوبره. بخشی از این مشكل مستقیما
مربوط میشه به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای كه در این زمینه كلا تعطیله متاسفانه
بی طرف
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
شما بازی نكن
l
-
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
در پاسخ به بی طرف : امثال شما 40 سال این حرف ها رو زدن و می زنید آیا خسته نشدید از بس سرتون در برف میكنید ، باعث میشید وحدت از بین بره ، همه ی این كارو كردن كه فردا در امنیت باشی ، كلا شما امنیت میفهمی؟ درضمن اگه این بازی و بسیاری از بازی ها و نرم افزار هایی كه فیلترشد و حتی نشده مثل تلگرام به خودشن اجازه اینكار رو ندادن كه به احترام فارسی زبان ها ، زبان فارسی رو در برنامشون بگنجونن حالا شما میای میگی اینو استفاده كن ، اونو استفاده نكن ، نشون میده غیرتی در كار نیست
روح الله
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
قدیما دشمنان مردم رو به زور به یك عمل جاسوسی وادار میكردن اما امروز دشمنان با یك خل بازی مردم یك كشور رو مجبور میكنند به جاسوسی // اگه این كارا پیشرفته میخوام صد سال سیاه نباشه/یه عده نون ندارن بخورن اما مستانه گوشی چند میلیونی میگیرن برای عقب نماندن از توهم غافله/

نیازمندی ها