حلب در روزهای جاری شاهد سهمگین‌ترین و دشوارترین حملات بوده که بسیاری از این نبردها متاسفانه در مناطق مسکونی در جریان است. ارتش سوریه و نیروهای مردمی توانستند طی چند روز گذشته موفقیت بسیار خوبی در آزادسازی مناطقی در شرق و شمال حلب و بسیاری از نقاط دیگر این شهر کسب کنند.
کد خبر: ۹۲۹۸۶۱
آزادسازی حلب به مثابه شکستن کمر تروریست‌ها

طی یک هفته گذشته اما گروه‌های تکفیری پاتک‌هایی را برای شکستن محاصره ترتیب دادند. هدف از این پاتک‌ها رسیدن به دو منظور بود؛

1ـ رهایی افرادی از گروه‌های تکفیری که در محاصره قرار گرفته بودند و این محاصره نیز هر لحظه تنگ و تنگ‌تر می‌شد، بنابراین تروریست‌ها در درجه اول درصدد رهایی خود برآمده بودند.

2ـ خدشه وارد کردن و سبک جلوه دادن موفقیت‌های ارتش سوریه.

برای رسیدن به این دو هدف، حامیان این گروه‌های تروریستی سعی کردند از گروه‌های شکست‌خورده و پراکنده حمایت کنند و با جمع‌آوری و ساماندهی مجدد و پشتیبانی سنگین از آنها یک جبهه جدید برای مقابله با نیروهای دولتی سوریه بخصوص در مناطق شرقی حلب تشکیل دهند.

آنها هدفشان شکستن محاصره حلب بود و وقتی نتوانستند به هدف خود برسند، حتی به استفاده از سلاح شیمیایی روی آوردند. با شکست در استفاده از این سلاح‌ها، گروه‌های تکفیری حمله به مناطق مسکونی و افراد غیرنظامی را در دستور کار خود قرار دادند.

جنگ در حلب مدت‌هاست شروع شده و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. دلیل طولانی شدن این جنگ، استفاده این گروه‌های تروریستی از سپر انسانی و افراد غیرنظامی است، زیرا ارتش سوریه در این خصوص ملاحظاتی دارد.

جعفر قنادباشی - کارشناس امور خاورمیانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها