رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع هواداران دولت اعلام کرد که اگر مردم و پارلمان خواستار اجرای مجازات اعدام برای کودتاگران شوند، با آن موافقت خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۷۹۴
اردوغان:دوران کودتاهای نظامی ترکیه به سر رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، رئیس‎جمهور ترکیه یکشنبه شب در جمع تظاهرات کنندگان هوادار خود در استانبول سخنرانی کرده است.

رجب طیب اردوغان در ابتدای سخنرانی خطاب به مردم ترکیه گفت: به ملت ترکیه که با تحویل کشور به دست فتح الله گولن مخالفت کردند، درود می فرستم.

وی با بیان اینکه شعار دولت ترکیه اتحاد است، افزود: به جهانیان ثابت کردیم که هیچ قدرتی نمی تواند عزم و اراده ملت ترکیه را شکست دهد.

اردوغان تاکید کرد: اگر مردم ترکیه و پارلمان آن مجددا درخواست اعدام کودتاگران را بکنند، با آن موافقت خواهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه تاریخ ترکیه سرشار از مبارزه است و ایستادگی مردم در برابر کودتاگران عجیب نیست، تصریح کرد: در خیلی از کشورها از جمله آمریکا اعدام مجاز است.

وی گفت: ما نمی توانیم در برابر کشورهای غربی که به حکم اعدام اعتراض دارند، سکوت کنیم و به آنها می گوییم که حکم اعدام در آمریکا، چین و ژاپن اجرا می شود.

جب طیب اردوغان تصریح کرد: طراحان کودتا برای همه چیز برنامه ریزی کردند، اما ملت ترکیه را فراموش کردند و فتح الله گولن فکر نمی کرد که ملت ترکیه برای توقف کودتا به خیابان ها بیایند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: همه نهادهای نظامی و مدنی ما باید از سازمان های تروریستی بدون توجه به اسامی آنها، پاکسازی شوند.

وی افزود: سازمان تروریستی گولن به دستگاه اطلاعاتی دولت نفوذ پیدا کرد و ما باید ترکیه را از دست این سازمان تروریستی نجات دهیم.

اردوغان خاطر نشان کرد: باید موسسات و نهادهای دولتی را از عناصر پ ک ک، سازمان گولن و داعش پاکسازی کنیم.

رجب طیب اردوغان در ادامه سخنرانی یکشنه شب در جمع طرفداران خود در استانبول افزود: اگر کودتا موفق عمل کند، تروریست ها به همان روشی که به سمت دشمنان ما حرکت کردند، وارد ترکیه می شدند.

وی گفت: در 15 جولای ملت ما با همه اختلافات نژادی و گرایشات سیاسی خود در مقابل کودتاگران مبارزه کردند.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه غرب از حمایت خود از تروریست ها پشیمان خواهد شد، افزود: آلمان مانع پخش سخنرانی من شد، اما به رهبران جنیش جدایی طلب در این کشور این اجازه را داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
اردوغان بدبخت تو دیگه كارت تمومه یه جوری حرف میزنی كه انگار فرشته های اسمان اومدن به كمكت/// اتیش به خرمنت افتاد شاید به ظاهر خاموشش كردی ولی اگه یه كم باد به خرمنت بخوره میفهمی كه اتش زیر خاكستر هنوز مهیاست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها