جام جم آنلاین در گفتگو با نماینده کرمان بررسی کرد؛

تحصیل اجباری در مدارس کپری

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار و فاریاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ارائه آمارهای متناقض مسئولان، خواستار برچیده شده مدارس کپری در جنوب کرمان شد.
کد خبر: ۹۲۹۲۷۰
تحصیل اجباری در مدارس کپری

دکتر احمد حمزه در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفت: علیرغم وعده‌های مسئولان آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، هنوز هم مدارس کپری و ناایمن معضل همیشگی شهرستان‌های جنوب استان کرمان است.

وی با اشاره به وخامت اوضاع در شهرستان‌های رودبار و قلعه گنج افزود: معضل اصلی مدارس منطقه کمبود لوازم سرمایشی است به همین دلیل همه ساله بعد از تعطیلات عید نوروز، اکثر مدارس کلاس‌های خود را زیر سایه درختان برگزار می‌کنند که این مسئله سبب عدم تمرکز دانش آموزان و افت تحصیلی آنها خواهد شد.

حمزه با انتقاد از برخی اطلاع‌رسانی‌های نادرست تصریح کرد: متاسفانه وجود آمارهای متناقض در کشور همیشه وجود داشته به نحوی که با نادیده گرفتن مشکلات، اصلاح آنها نیز با تاخیز مواجه شده است. پوشاندن کاستی‌ها هنر نیست، باید با تلاش جمعی نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار و فاریاب در مجلس دهم اظهار داشت: در سال‌هایی که درآمد کشور زیاد بود باید برای برچیدن مدارس کپری اقدام می‌شد. در حال حاضر اعتبارات اختصاص یافته به این بخش ناچیز است و به گفته مدیران آموزش و پرورش مناطق جنوبی کرمان حتی برای تعویض صندلی‌های فرسوده هم کافی نیست، به نحوی که کمترین شاخص‌های توسعه کشور در این منطقه مشاهده می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار امیدواری کرد؛ با اختصاص بیشتر بودجه عمرانی به شهرستان‌های جنوبی کرمان و بسیج خیرین مدرسه ساز در کنار رسانه ای شدن مسئله به کاهش محرومیت این منطقه از کشور کمک شود.

رضا گلین شریف دینی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امید
-
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
اكنون كه تعداد دانش آموزان در مدارس شهرهای مرفه و با امكانات كشور كاهش یافته است، رسیدگی به مناطق محروم و توزیع عادلانه امكانات آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

نیازمندی ها