مدیرعامل بانک پارسیان از ارائه بسته پیشنهادی خبر داد که در صورت عملی شدن آن، تکلیف سپرده‌گذاران کلان تعاونی اعتباری ثامن الحجج بزودی مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۲۱۱
تعیین تکلیف سپرده‌گذاران کلان ثامن الحجج بزودی/۹۰ هزار حساب مانده

به گزارش جام جم آنلاین ، کورش پرویزیان که بانک تحت مسئولیت وی عاملیت اجرای تعهدات تعاونی اعتباری ثامن الحجج را بر عهده دارد، درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف سپرده‌گذاران این تعاونی به ویژه سپرده‌های کلان و چند ۱۰۰ میلیونی و زمان پایان آن توضیح داد: بانک پارسیان پیشنهاداتی را در رابطه با رسیدگی به شرایط سپرده‌های کلان و آنچه که باقی مانده به مراجع تصمیم‌گیری ارائه کرده است که اگر در دستور کار قرار گیرد در فاصله زمانی بسیار کوتاهی این بانک توانایی حل و فصل مسایل باقی مانده را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بانک پارسیان تنها اجرا کننده ابلاغیه‌های بانک مرکزی است، ادامه داد: البته در این رابطه باید دولت بانک مرکزی را مورد حمایت قرار دهد تا بتواند با کمک دستگاه‌های قضایی و امنیتی، پیشنهادات ارائه شده و سایر سیاستها لازم را اجرایی کند.

مدیرعامل بانک پارسیان در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین آخرین آمار از رسیدگی به پرونده سپرده گذاران را اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار سپرده از سوی بانک پارسیان تعیین تکلیف شده و ۹۰ هزار حساب متعلق به ۴۵ هزار نفردیگر باقی مانده است که سپرده‌های کلان را نیز شامل می شود.

آنطور که پرویزیان عنوان کرد بانک مرکزی تاکنون حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن الحجج به بانک پارسیان پرداخت کرده است.

ثامن الحجج از آن موسسات غیرمجازی بود که از اواسط سال گذشته مسایل مالی و ساختاری آن به اوج رسیده و با مشکلاتی در پرداخت وجوه سپرده‌گذاران روبرو شد. بانک مرکزی و دستگاه‌های قضایی تصمیم به واگذاری تعهدات این تعاونی به بانک پارسیان گرفته و از نیمه بهمن ماه سال گذشته رسما تعیین تکلیف سپرده‌گذاران این تعاونی به صورت مرحله‌ای آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها