هفته جاری با ابلاغ مصوبه شورای حقوق و دستمزد سقف حقوق‌های مدیران سیاسی و اقتصادی کشور به ترتیب 10 و 19 میلیون تومان اعلام شد، اما برخی نمایندگان مجلس و مردم به این موضوع واکنش نشان داده و اظهار می‌کنند که همچنان ارقام پرداختی بالاست.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۱
اعتراض به سقف 19 میلیونی

به گزارش جام‌جم ، پس از برکناری سریالی مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند، دولت تصمیم گرفت سقف حقوق‌ها را برای مدیران سیاسی و اقتصادی تعیین کند، اما این موضوع با موافقت و مخالفت‌های زیادی از سوی مردم و نمایندگان مجلس همراه بود.

در روزهای اخیر تعداد زیادی از مردم با روزنامه جام‌جم تماس گرفتند و اعلام کردند که چرا حقوق کارگران را زیاد نمی‌کنند، اما برای مدیران خود 19 میلیون تومان حقوق تعیین می‌کنند و این برخلاف عدالت است.

شهروندی در تماس با روزنامه به خبرنگار ما گفت: آن زمانی که پایه حقوق مدیران پایین بود، نتیجه‌اش دریافت حقوق‌های نجومی در برخی لایه‌های دولتی بود، اکنون که این میزان تعیین شده امیدواریم دولت نظارت داشته باشد، در غیر این صورت باید شاهد دریافت ماهانه حقوق‌های نجومی دیگر باشیم.

همه حقوق‌ها زیر چتر قانون مدیریت خدمات کشوری

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت هفته گذشته در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: براساس مصوبات شورای حقوق و دستمزد، سقف حقوق مقامات سیاسی از جمله روسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس، وزرا، نمایندگان، شورای نگهبان، معاونان رئیس‌جمهور و مقامات همتراز کمتر از ده میلیون و بنگاه‌داران اقتصادی حداکثر 18 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شد.

حقوق 19 میلیون متعارف است!

شکور پورحسین، نماینده ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس رتبه‌بندی‌های صورت گرفته در قانون مدیریت خدمات کشوری که هر شغلی دارای رتبه‌ای است، میزانی که برای مقامات سیاسی در نظر گرفته شده بالا نیست و بسیار معقول به نظر می‌رسد.

وی افزود: مدیران کشوری زحمات زیادی را در بخش‌های مختلف متحمل می‌شوند و ساعت کاری آنها به صورت 24 ساعته و دائم است و باید چنین حقوق‌هایی را دریافت کنند که البته حقوق 19 میلیون تومان برای مدیران متعارف به نظر می‌رسد.

پورحسین ادامه داد: البته برای حقوق چالش جدی وجود دارد و بسیاری از مردم به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و این اتفاق برای نظام جمهوری اسلامی خوشایند نیست که مدیرانی که سال‌هاست در دستگاه‌ها دارای سمت و مقام هستند، حقوق‌های نجومی دریافت کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در کنار تعیین سقف حقوق مدیران دولتی باید حداقل حقوق‌های کارگران نیز افزایش داشته باشد تا از رفاه نسبی برخوردار شوند.

نظارت مهم‌تر از پرداخت است

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس به جام‌جم گفت: مهم‌تر از پرداخت حقوق مدیران نظارت بر پرداخت است. در زمانی که پایه حقوق مدیران پایین بود با ضعف نظارتی افراد با در نظر گرفتن پاداش‌های نامتعارف برای خود حقوق‌های نجومی در نظر می‌گرفتند، اما باید ترمز این اتفاقات را با تعیین سقف حقوق همراه با نظارت بکشیم.

وی افزود: اگر فردی قصد تخلف داشته باشد، فرقی ندارد که چه حقوقی برایش تعیین شده، اما با نظارت در پرداخت می‌توان جلوی اتفاقاتی مانند پرداخت حقوق‌های نجومی افراد را گرفت.

رنجبرزاده ادامه داد: نگرانی عموم مردم این است که پرداخت حقوق از مسیر قانونی انجام شود و پرداخت حقوق‌های نجومی هیچ توجیهی ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: میزان حقوق افراد سیاسی به نظر پایین است و حقوق افراد اقتصادی بالا. اگر حقوق افراد اقتصادی را پایین‌تر از این مقدار در نظر می‌گرفتند، با واکنش‌های مردم همراه نمی‌شد؛ به این دلیل که فاصله حقوق و دستمزد کارگران با مدیران اکنون بسیار زیاد است و باید از این میزان با افزایش حقوق کارگران کاسته شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: درست است که مدیران برای مسئولیتی که در آن قرار گرفتند، دارای استرس زیاد هستند، اما بالاخره کار خود را باعلم به سختی قبول کردند. اصل خدمتگزاری خدمت به مردم است و زمانی که مخاطب اصلی یعنی مردم رضایت نداشته باشند، آنها نیز از کار مایوس خواهند شد.

وی تاکید کرد: دولت با تعیین سقف نمی‌تواند مقابل حقوق‌های نجومی را بگیرد و باید از سیستم نظارت هماهنگ استفاده کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم که مدیران به صورت جزیره‌ای برای خود حقوق تعیین کنند.

خبر ندارم

برای پیگیری بیشتر خبرنگار ما با منصور مرادی، نماینده ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد تماس گرفت تا از چگونگی پرداخت مدیران مطلع شود، اما وی اظهار کرد که در حوزه انتخابیه است و اطلاعی از این موضوع ندارد.

محمدحسین علی‌اکبری - اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۲
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
تا زمانی كه حقوق كارگران فاصله زیادی از حقوق مدیران دارد صحبت از عدالت بیهوده است ما باید با این حقوق ناچیز باتورم مقابله كنیم
بازنشسته
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
فاصله حداقل وحداكثر حقوق باید سه برابر باشد نه هفت برابر تافاصله طبقاتی كم شود كه به عدالت نزدیكتراست
بی طرف
-
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
19 میلیون برای مدیر خوب پول ناچیزیه. من موافقم
حسن
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
برخورد با فساد اراده جدی میخواد كه ما تو این 40 سال ندیدیم.
ابراهیم
-
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
پشت میز نشستن یه نامه امضا كردن، یه جلسه گرفتن،.یه افتتاح پروژه كه این همه دستمزد نمیخواد
به خدا كه عدالت نیست!!
هوشنگ
-
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
حضرت علی (ع)در زمانی كه رهبر مسلمانان بود می گفت اگر بخواهم می توانم بهترین غذا و.... و حقوق را بگیرم اما طوری زندگی می كنم كه فقیرترین فرد مملكتم زندگی می كند تا درد او را درك كنم اگرشیعه علی (ع) هستید چرا این طوری و اگر نیستید نام مسلمانی را از خودتان حذف كنید تا ملت تكلیف خود را بداند.
رضا
-
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
ملت تكلیف خودشه نمیدونه كه هر رئیس جمهوری میاد كل خانواده و رفقاش میان سر كار و هزار مدل از ملت میخورن بد میره یكی دیگه میاد باز همون اش همون كاسه. هر 4 سال یا هر 8 سال همین وضعه . فقط امام زمان میتونه و اینارو درست كنه. فساد تو دولت تموم شدنی نیست
علی تهرانی
-
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
باسلام:مردم درتمام عرصه ها وارزشهای انقلاب اسلامی منجمله دفاع از كشوروراهپیمائیها وتحریمها وسیاستهای كل نظام وانتخابات وتحریمها و........از دولت حمایت میكنند وبرخودشان واجب میدانندومحرم میباشند ولی در تقسیم ثروت ملی متاسفانه نامحرم میباشند .آیت الله شهید بهشتی فرمودند كه ما شیفتگان خدمتیم ونه تشنگان مقام وثروت .اگر روزی دوباره جنگی به ما تحمیل بشه وما اندوخته ای نداشته باشیم كه برای خانواده مان گذاشته باشیم حضورمان در جبهه همانند هشت سال دفاع مقدس به جای پررنگتر كمرنگتر خواهد شد باید از ضعیف ترین آحاد ملت از ثروت ملی كه بدست میاید بهره مند شود وهمه همانند دندانه های شانه برابر وبرادرباشند .آیا این عدالت است كه عده ای در پست های اداری از بهترین امكانات دنیوی بهره مند شود وعده ای كثیری كارمند با حقوق بخور ونمیر زندگی كنند .ما انقلاب كردیم كه این فاصله های طبقاتی را ازبین ببریم.امیدوارم كه مسئولین كلان نظام همین حقوقهای 10 و20 ملیونی را حذف كنند واز جوانان متخصص وشیفته وعاشق كشور استفاده كنند .
علی آزادی
-
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
منم حقوق نجومی می خوام!
وجدان بیدار
-
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
چرا باید مدیران حقوق های 19 میلیونی بگیرند اما اقشار زحمتكش جامعه مانند كارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران كه قبلاً زحماتشان را برای این كشور كشیده اند، رانندگان، كسانی كه در معدن كار می كنند و بسیاری از مشاغل كه سخت و استرس زا هستند و جز مشاغل سخت و زیان بار هم محسوب نمی شوند حقوقشان به 1 میلیون نرسد این انصاف است شمایی كه با حقوق 19 میلیونی برای مدیر خوب موافقی باید با حقوق های خوب برای كارگران و... خوب هم موافق باشی چون این اقشار هم زحمتكشند و هم می توانند خیلی بسیار از این مدیران برای جامعه منفعت داشته باشند هرچند كه نظرات ما هیچ دردی را دوا نمی كند اما شاید خدا خواست و وجدان برخی از وزیر وزرای این مملكت را بیدار كرد
كارگ
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
بعرض صاحبان مسند و قدرت می رساند بنده با داشتن مدرك فوق لیسانس و حدود 20 سال سابقه خدمت كه كارهای تخصصی انجام میدهم و در سازمانی(بطاهر عمومی غیر دولتی)كارمی كنم (هرچند رئیس شورای سازمان، شخص استاندار است و معاون عمرانی ایشان بعنوان رئیس هیئت مدیره سازمان، فعالیت دارند)چون وجودم از لابی گری و ارتباطات خاص، عاری است متاسفانه بدلیل اراده مدیرعامل سازمان، در طرح طبقه بندی، بنده را كاردان2 تعیین نموده اند و دریافتی بنده حدود 1/5 میلیون تومان است
م
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
اینها تصمیم میگیرند برای ضعفا
ایرانی
-
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
مدیر سیاسی و اقتصادی نداریم . مدیران اقتصادی چون اموال مردم دست آنها سپرده شده بایستی باج بگیرند ؟! بابا دزدی هم روز روشن مقابل چشمان ملت ؟ آیا دلیل دیگه ای برای اضافه حقوق آنها وجود دارد غیر از باج گیری ؟
ناشناس
-
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
خدا ازشون نگذره كه زحمات و پاكدستی عده زیادی از كاركنان بانكها و ادارات دولتی رو با این دزدیها به هدر میدهنند من این جا می خواستم بگویم چطور وزیر اقتصاد و برادر ریس جمهور به خودشون اجازه می دهند كه با آبروی كاركنان دولت بازی كنند و از بیت المال برداشت نامشروع كنند و مدیران فاسدی چون خاوری و رستگار و..................... رو بر مسند قدرت بگذارنند تا واسطه ای بین خودشون و بیت المال باشنند و پشت صحنه به چپاول بیت المال دست بزنند در اصل كاركنان صدیق بانك ملت میتوانند به خاطر این اختلاس و خیانت به مجموعه بانك ملت كه باعث خدشه به شرافت و پاكدستی آنان شده به خداونند متعال شكایت برند ما كه حلال نخواهیم كرد
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
اگر میخوان مدیران لایق و مردمی و وطن پرست زمام امور رو بگیرن باید ماهی یك تومن حقوق بزارن!!! انموقع میبینید كشور چه پیشرفتی می كند
ناشناس
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
احسن آقا هوشنگ /كاش رهبر انقلاب ، رئیس جمهور و نوبخت پیامت را می خواندند/كاش دست اندركاران جام جم پیامت را بطور ویژه به گوش مسئولین می رساندند.
هیسسسسسس
-
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
اینها همه اش تقصیر احمدی نژاده حتما دیگه !!!!!!!!!!!!!!!
سیمین
-
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
چرا 900 هزار تومان به كارگر
اگر همان كاارگر نبود این همه كاخ درست نمی شد.
من دست تمام كارگران با شرف را میبوسم .حتی اغلب اوقات همان 900 هزار تومان را هم خیلی دیر میدهند.
نمیدانم وجدان كجا رفته و مردم به دنبالش دایم میدوند.
با امید به اینكه روزی وجدانها بیدار شود و حق كسی ضایع نشود.
محمد.. شریف
-
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۰
جناب .. بی طرف .مگر مدیر غیر خوب هم داریم.. ؟ بله هم شما و هم كلی از مدیران موافق هستند.. تنها چند میلیونی كه دریافتی در حد یك یا یك ونیم میلیون دارند مخالف هستند كه زیاد مهم نیست .. و این نیز بگذرد...
عع
-
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۰
اقا حضرت عباسی بس كنید این فیش های نجومی رو ...همچین می گید مدیر انگار از مریخ اوردنشون اینا هم یه كسی هستند از فك و فامیلای ما ....ما و شماهم برسیم اونجا بدتر میخوریم...اونقد گفتین كه همه بانكیهای بدبختم بدبخت تر كردین ...حقوق 800 تومن و استرس و كسری صندوق و......
صدراله البرزی
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
نظر ارادتمند اینست افرادی كه در سمتهای كلیدی مدیریتی در حوزه های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی، سیاسی و نظامی كار میكنند باید متوجه باشند كه عاشق خدمت به ملت و كشور باشند و كمترین توقعات مادی را داشته باشند همین كه در این سمتهای كلیدی منصوب و یا انتخاب شده اند از یك افتخار معنوی و حیثیتی(پرستیژی) برخوردار شده اند كه به مراتب از ارزش های مادی اهمیت بیشتر ی دارد و باید خوشحال باشند و بیشترین رضایت از شغل داشته و ضمنا بیشترین خدمت به ملت و كشور بنمایند.یادشان باشد كه در دوران دفاع مقدس عزیزانی كه به جبهه رفتند و از كشور و ملت دفاع كردند هیچگونه توقع مادی نداشتند بلكه احساس تعهد و عشق بود كه داشتند و خدمت كردند انها بزرگترین درس خدمت را به ما دادند.بنابراین وقتی ما این عزیزان را در كشور داشته ایم چگونه بعضی ها به خود اجازه میدهند كه حقوق ها و مزایای غیر متعارف دریافت نمایند.امیدوارم خداوند متعال همه ما را به تقوی و راه راست هدایت كند.
البته این نظر و اعتقاد شخصی ارادتمند هست.
با احترام و ارزوی توفیق روزافزون
صدراله البرزی
جانبازو بازنشسته
-
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
این علت است نه نوزده میلیون زیاد است حقوق همه را زیاد كنید هم بازنشسته و هم كارمندان و هم كارگران را .ما از رهبری می خواهیم در خصوص پرداخت های حقوقی اینچنینی دسورات قطع پرداخت دهند و یا حقوق سایرین را هم اضافه كنند مگر خون زن و بچه این آقایان از سایر مردم ایران رنگین تر است اگر عدالت در پرداخت حقوق ها اجرا نشود ملت دیگر اعتمادی به مسئولان نخواهتد داشت .

نیازمندی ها