دادستان تهران تشریح کرد

نقش رستم‌ در پرونده بابک زنجانی

وکیل بابک زنجانی گفت: مسئولان شرکت نفت با انتشار مذاکرات محرمانه، مشکلاتی را برای پرداخت بدهی های موکلم ایجاد می کنند.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۵
مذاکرات با شرکت نفت محرمانه بود / نباید نام رستم برده می شد

به گزارش جام جم آنلاین ، رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در راستای تلاش برای بازپرداخت بدهی موکلم، شرکای خارجی بابک زنجانی برای تودیع وثیقه و یا به نحوی پرداخت بدهی وی اعلام آمادگی کردند.

وی گفت:‌ در این راستا به همراه نمایندگانی از شرکت نفت و بانک مرکزی به خارج کشور سفری داشتیم و با طرف مقابل و بانک های مرتبط و برخی شرکای خارجی زنجانی گفتگو و مذاکراتی انجام شد.

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: دوستان شرکت نفت و بانک مرکزی سوالات خود را در آن جلسه مطرح کردند و در مجموع یکی از بانک ها به صورت کتبی برای انجام این تبادلات و تعاملات بانکی اعلام آمادگی کرد و پس از آن قرار شد، مذاکراتی صورت گیرد تا نتیجه نهایی حاصل شود.

کوهپایه زاده گفت: شاید مجموعه این اقدامات تا به امروز در طول 31 ماهه گذشته بی سابقه بوده است، اما متاسفانه با وجود اینکه در همه این مذاکرات و مکاتبات بر محرمانه بودن مسائل به جهات مسائل خاص سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید فراوان شده بود، اما در دوم مرداد ماه، مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها بحث این بانکها را به نحوی مطرح کردند.

وی افزود: بر همین اساس بلافاصله به مقامات مسئول مافوق ایشان در شرکت نفت موضوع را منعکس و گلایه کردم که چرا این مباحث محرمانه مطرح شده و قبول کردند قصوری صورت گرفته است.

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: ‌متاسفانه امروز یکی از وکلای شرکت نفت در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی به طور مشخص و با اسم و رسم و آدرس کامل، قسمت‌هایی از این مذاکرات را که خیلی محرمانه بود، منعکس کرد، قرار بود این مباحث تا رسیدن به نتیجه نهایی رسانه ای نشود.

کوهپایه زاده گفت: ‌به نظر می رسد اینگونه اعمال جدای از اینکه برخلاف اخلاق حرفه ای است هیچ کمکی به صیانت از حقوق ملت و استیفای حقوق بیت المال نمی کند، بلکه تکرار این مسائل این شبهه را ایجاد می کند که شاید بخشی از دوستان ما در طرف مقابل اراده جدی و واقعی برای حل و فصل این قضیه ندارند.

وی افزود:‌ من به شدت از این اتفاقی که افتاده است، گلایه می کنم و تکرار این اتفاق آسیب می زند و آفت جدی بر سر راه تسویه حساب و پرداخت بدهی موکلم است.

کوهپایه زاده گفت: امیدوارم مسئولان عالی ذیصلاح در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دیگر مراجع ذیصلاح قضایی در این خصوص علت را به جد پیگیری کنند و با متخلفان و کسانی که با نگاه خوشبینانه قصوری مرتکب شدند برخورد جدی و قانونی کنند.

گفتنی است، غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که به گفته رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی، شرکای متهم پرونده نفتی برای تودیع وثیقه به منظور آزادی زنجانی اعلام آمادگی کردند و حتی حاضر هستند به ایران بیایند، اظهار داشت: ما هم مطالبی در این خصوص شنیده‌ایم و شنیده‌ایم یکی از شرکای تاجیکستانی بابک زنجانی به نام «رستم» گفته حاضر است از طریق بانک «کونلون» ضمانت‌ نامه‌‌ای صادر کند که بعد از یک سال قابل وصول می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
میلاد
-
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
خدا لعنت كنه هركس كه حق مارو میخوره داریم نابود میشیم
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۰
عجب بخور بخوری!!! تازه احمدی نژاد میخاد برگرده باید منتظر چندتا بابك دیگه باشیم

نیازمندی ها