نخست‌وزیر عراق طی حکمی «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان این کشور را پس اظهارات «خالد العبیدی» مبنی بر دست داشتن وی در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی غیرقانونی تا اطلاع ثانوی «ممنوع الخروج» کرد.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۲
«حیدر العبادی» رئیس پارلمان عراق را «ممنوع الخروج» کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه سومریه نیوز، اظهارات اخیر وزیر دفاع عراق مبنی بر دست داشتن «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان این کشور در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی غیرقانونی و فساد در این زمینه برای وی دردسرساز شد.

برا ساس این گزارش، پس از این اظهارات، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دستور «ممنوع الخروجی» الجبوری تا زمان پایان تحقیقات درباره اتهامات وارده به وی را صادر کرد.

در همین ارتباط، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرده است: با توجه به خطرناک بودن اتهامات وارده به الجبوری، هیأتی جهت رسیدگی به این اتهامات تشکیل شده است.

در بیانیه این دفتر آمده است: تا زمان پایان این تحقیقات تمامی افرادی که نامشان توسط «خالد العبیدی» به عنوان کسانی که در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی غیرقانونی ذکر شده بود، حق خروج از کشور را ندارند.

گفتنی است، «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق در جلسه اخیر پارلمان این کشور که برای استیضاح وی تشکیل شده بود «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان، «محمد الکربولی»، «حنان الفتلاوی» و «عالیه نصیف» را به فساد در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی متهم کرد.

این در حالی است که الجبوری اعلام کرده است در صورتی که اتهامات وی به اثبات برسد، حاضر است در دادگاه برای پاسخگویی حاضر شود.

منبع : خبرگزاری مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها