اغلب جامعه شناسان معتقدند افزایش اعلام آمار طلاق علاوه نگرانی هایی که بابت گسترش این آسیب اجتماعی در کشور بدنبال دارد سبب اطلاع رسانی وآگاهی عمومی در جهت انتخاب درست همسر نیز می شود. بااین وجود رییس مرکز آمار واطلاعات سازمان ثبت واحوال کشور در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد که از این پس آماری در خصوص میزان طلاق در کشور بیان نمی شودچراکه به اندازه کافی در این زمینه اطلاع رسانی شده و تکرار مکررات می تواند به جامعه آسیب وارد کند.
کد خبر: ۹۲۷۸۹۰
دولت آمارهای درست از طلاق را اعلام کند/ اعلام نکردن آمار دردی را دوا نمی کند

حجت الاسلام غلامرضا صدیق اورعی جامعه شناس واستاد دانشگاه درگفت وگو با جام جم آنلاین روش اعلام آمار و نسبت گیری درخصوص طلاق را در کشور روشی نادرست برشمرد و اظهارداشت :عددهای بزرگ در خصوص آمار طلاق مسلما هراس را در بین جوانان ایجاد وآنها را نسبت به ازدواج دچار تردید می کند لذا بهتر است آمارها به درستی اعلام شود تا مانع ترس و هراس درجوانان شود.

وی افزود:اما اعلام این موضوع که از امروز دیگر آماری در خصوص میزان طلاق اعلام نمی شود نیز اشتباه است بهتر است سکوت کنند تا اینکه بگویند دیگر اعلام نمی کنم چون همین مسئله بیانگر وجود بحران طلاق در کشور است.

دکتر اورعی در پاسخ به این پرسش که آیا اعلام آمار طلاق می تواند سبب ازبین رفتن قبح این پدیده نیز شود گفت:فراموش نکنیم که در برخی مواقع هشدار لازم است.البته این نیز به نوع اعلام آن بستگی دارد.می تواند به گونه ای اعلام شود که سبب از بین رفتن قبح آن نشود.از سوی دیگر اگر اعلام هم نشود مردم ناخود آگاه در اطراف خود آن را به وضوح می بینند.

این استاد دانشگاه فردوسی مشهد در باره ارائه راهکار برای مقابله با بحران طلاق افزود:درحال حاضر مشکل اصلی در انتخاب همسر است لذا شورای فرهنگ عمومی کشوربه تازگی طرح شیوه نوینی را از همسرگزینی به تصویب رسانده است .این شیوه از یکصد سال گذشته نیز وجود داشت ولی اکنون دیگر ازبین رفته است لذا جوانان براساس عقیده ونظرشان ازدواج می کنند ودیگر عنصر راهنما وتجربه در این امر دخالتی ندارد .در حالیکه وجود یک شیوه همسرگزینی استاندارد وعلمی ضروری است همانگونه که در گذشته وجود داشت وکارآمد نیز بود .وقتی این شیوه اجرایی شود بالطبع طلاق نیز کمتر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مهدی
-
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
آفرین
اما اینا پرو تر از این هستن كه بخوان كاری كنن
انا
-
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
مشكل اصلی كشور در پاك كردن صورت مسئله است.این شگرد دولت مردان حاكم است كه در نهایت محكوم به شكست است زیرا چیزی كه عیان است نیست "كتمان بیانش.
یالغوز
-
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
اوضاع خرابتر از این حرفاس
ملخ اداری
-
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
انگیزه های ازدواج كمرنگ شدن ...

نیازمندی ها