عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

اخراج چند دیپلمات اروپایی از ایران به دلیل فساد اخلاقی/ پشت پرده فساد در برخی سفارتخانه ها

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اخراج یکی دو دیپلمات کشور اروپایی از ایران به دلیل فساد اخلاقی بوده ایم افزود: گویا برخی از آنها در این زمینه ماموریت هایی دارند.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۴
اخراج چند دیپلمات اروپایی از ایران به دلیل فساد اخلاقی/ پشت پرده فساد در برخی سفارتخانه ها

محمد جواد جمالی در گفت و گو با خبرنگار جام جم‌آنلاین، با اشاره به اظهارات دادستان تهران مبنی بر کشف خانه ای که برای فساد دیپلمات‌های خارجی مهیا شده بود، گفت: متاسفانه اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد و برخی از دیپلمات ها اصول دیپلماتیک را رعایت نمی کنند.

وی ادامه داد: برخی از دیپلمات های خارجی با دادن وعده هایی از جمله اعطای تابعیت کشورشان به برخی از ایرانیان و تشویق آنها، در جهت اهداف سوء خود استفاده کرده و به این ترتیب برخی از ایرانیان عوامل ضد اخلاقی آنها در جامعه می شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم با تاکید بر لزوم برخورد جدی وزارت خارجه و دستگاه قضایی با عناصر نامطلوب خارجی تصریح کرد: همیشه عنصر نامطلوب،سیاسی نیست و در برخی موارد عنصر نامطلوب اخلاقی داریم.

جمالی با اشاره به اینکه در گذشته نیز شاهد اخراج یکی دو دیپلمات کشور اروپایی از ایران به دلیل فساد اخلاقی بوده ایم افزود: گویا برخی از آنها در این زمینه ماموریت هایی دارند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در کشورمان قوانینی وجود دارد که باید به دیپلمات های خارجی خاطر نشان شود و همانطور که دیپلمات های کشورمان موظف به رعایت ضوابط و قوانین سایر کشورها هستند،دیپلمات های کشور های دیگر نیز باید قوانین کشورمان را رعایت کنند.

جمالی با تاکید مجدد بر برخورد وزارت خارجه و دستگاه قضایی با عناصر نامطلوب گفت: حتی با ایرانیانی که با این دیپلمات های خارجی همکاری کرده و دارای تابعیت مضاعف نیز هستند می توانیم طبق قوانین خودمان با آنها برخورد کرده و محاکمه کنیم.

دادستان تهران از کشف خانه ای که برای فساد دیپلمات‌های خارجی مهیا شده بود و دستگیری دو ایرانی خبر داد.

دادستان تهران افزود طی دو ماه گذشته این دومین خانه­ ای است که با برخی دیپلمات‌های خارجی در تهران و عوامل ایرانی در ارتباط بودند، در تهران کشف شده و این شیوه پیش­گیرانه باید ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حمید
-
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
مجلس محترم، دیپلمات های ما هم همچین خوش سابقه نیستن (صرفا جهت اطلاع)
رضا
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
سفیر ایران دربرزیل چرا وزارت امورخارجه به خاطر بردن ابروی ایران دربرزیل به خاطر اعمال ناشایستش جریمه نشد
روح الله
-
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
اقای دادستان در برابر كسانی كه میخواهند كشور اسلامی ایران را كه نمونه واقعی در اسلام هم اكنون است را تبدیل به كشور اسلامی امریكایی كنند مقاومت كنید و پرهای این كلاغ های سیاه كه چنگالهایشان را بر هیبت وطن فروشان و ناموس نشناسان فرو برده اند را بسوزانید/

نیازمندی ها