یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا برای حل یک مشکل رایج در دنیای رانندگی، ایده جالب توجهی ارائه کرده است. تقریبا برای تمام رانندگان پیش آمده که خودروی خود را جایی پارک کنند و پس از مدتی که دوباره سراغ آن آمدند، در کمال تعجب و ناراحتی متوجه شوند، زمانی که خودرو را برای انجام کاری رها کرده بودند، خودروی دیگری با آن برخورد کرده و خسارت‌هایی به بار آمده است.
کد خبر: ۹۲۷۶۱۹
مچ‌گیری کادیلاک از خلافکاران

شرکت کادیلاک که از قدیمی‌ترین کمپانی‌های خودروسازی جهان به شمار می‌آید و اکنون یکی از شرکت‌های زیرمجموعه جنرال موتورز آمریکا محسوب می‌شود، برای حل این مشکل و شناسایی رانندگان بی‌‌تفاوتی که پس از وارد آوردن خسارت، بی‌آن که اقدامی برای جبران ضرر کنند، محل را ترک می‌کنند، ابتکار عملی دیدنی ارائه کرده است. این مشکل بویژه در مکان‌های شلوغی که تردد خودروها در سطحی بالاست، بیشتر دیده می‌شود.

آنچه در این شرکت ارائه شده، سیستم امنیتی پیشرفته‌ای است که عملکرد آن، مبتنی بر دوربین‌های حساس نصب شده در بیرون خودروست. فناوری جدید این شرکت، نوعی سیستم ثبت کننده حوادث و برخوردهاست که در مواقعی که راننده خودرو را ترک می‌کند، از آن مراقبت کرده و هر نوع برخوردی را که با آن روی می‌دهد، در حافظه خود ذخیره می‌کند. کادیلاک از عنوان سیستم ثبت محیط اطراف خودرو برای توصیف این فناوری جدید استفاده کرده است.

نکته قابل توجه این که فناوری جدید این شرکت به طور خودکار به ثبت و ذخیره‌سازی تمام برخوردها با خودرو می‌پردازد.

این فناوری جدید در قالب یک سیستم فیلمبرداری 360 درجه ارائه شده که اکنون در یکی از محصولات جدید کادیلاک یعنی CT6 saloon به کار گرفته شده است. در این فناوری از چهار دوربین استفاده شده که در جلوی پنجره، در صندوق عقب و آینه‌های کناری خودرو نصب می‌شوند. به این ترتیب تقریبا هر برخورد احتمالی که با خودرو روی دهد، به بهترین شیوه ثبت می‌شود.

زمانی که راننده خودرو را ترک و آن را قفل می‌کند، سیستم امنیتی فعال می‌شود و در صورت بروز هر برخوردی با خودرو، دوربین‌ها به طور خودکار عمل می‌کند و تمام اتفاقات در یک کارت حافظه ثبت می‌شود. در این صورت، هر وقت متوجه شدید زمان ترک خودرو، خودرویی دیگر با آن برخورد کرده و خسارتی به بار آورده است دیگر چندان نگران نباشید، چون می‌توانید با مرور لحظاتی که در سیستم امنیتی خودرویتان ثبت شده، رد راننده متخلف را پیدا کنید.

مهندسان کادیلاک برای آن که این فناوری با کمترین نقصی عمل کند، این امکان را فراهم آورده‌اند که علاقه مندان این فناوری از سه دوربین دیگر هم در سایر نقاط بدنه استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاربردی بودن این فناوری، بزودی از آن در بسیاری از مدل‌ها استفاده شود.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها