رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: مادران شیرده، اصلا رژیم غذایی نگیرند و در دوران شیردهی تغذیه مناسب و خواب کافی داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۷۵۶۳
مادران شیرده رژیم غذایی نگیرند

به گزارش جام جم آنلاین ، علیرضا مرندی در گفتگو با برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب گفت: مادرانی که در دوره شیردهی قرار دارند به هیچ عنوان نباید رژیم غذایی بگیرند زیرا هر اندازه که میزان انرژی و وزن مادر شیرده کم شود بر کیفیت شیر و وزن نوزاد تاثیرگذار خواهد بود. مادران شیرده لازم است خواب کافی نیز داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقای دانش و آگاهی مردم در حوزه سلامت بیان کرد: شرکت های تجاری و سازنده های کالاهای پزشکی در برخی از موارد از کم آگاهی مردم و همچنین کادر پزشکی بهره می گیرند و با شایعه، دانسته ها و باورهای اشتباه را به مردم القا می کنند. بنابراین مهمترین وظیفه سربازان نظام سلامت افرایش دانش مردم و همچنین کادرپزشکی کشور است تا پزشکان نیز با دقت، اطلاعات روز را رصد کنند تا به سمت باورهای غلط نروند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و متخصص کودکان و فوق تخصص نوزادان در خصوص اقدام برای نهادینه کردن تغذیه با شیر مادر اظهارداشت: در سالهای اول انقلاب اسلامی متاسفانه مصرف شیر خشک به شدت همچون سایر کشورها رایج بود. بنابراین به دنبال آن بودیم که از طرق مختلف در راستای سلامت مردم و جامعه به خصوص مادران و کودکان اقدام به ترویج تغذیه با شیر مادر کنیم. از این رو با اساتید جلسات مختلفی را برگزار و برنامه ریزی کردیم. به کادر پزشکی، اساتید، دانشجویان، مردم و ... آموزش های لازم را ارائه کردیم. با حضور اساتید، کادر پزشکی و پرستاران در سراسر کشور کارگاه های آموزشی برگزار نمودیم که در این مسیر صدا و سیما که همواره در هر اقدام فرهنگی در حوزه سلامت با گستردگی فراوان وارد شده اند؛ در آن زمان نیز خارق العاده وارد می شوند و نقش بسزایی در این زمینه داشتند. امروز نیز با توجه به تغییر در نسل مادران، کادر پزشکی و ... نیازمند تداوم آموزش ها هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها