صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر در منطقه مرزی جمهوری آذربایجان رخ داد که این زمین‌لرزه در اردبیل نیز احساس شد.
کد خبر: ۹۲۷۴۹۴
زمین‌لرزه در اردبیل/ مرگ یک نفر به علت ترس

به گزارش جام جم آنلاین ،مسعود امامی یگانه مدیر کل بحران استان اردبیل در گفت‌وگو باایسنا در این باره گفت: در ساعت 9:16 صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر ایمیشلی در جمهوری آذربایجان را لرزاند که با توجه به اینکه این منطقه در نقطه مرزی با کشورمان واقع شده لرزه‌های آن در بیله سوار و پارس آباد نیز احساس شد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش موسسه ژئو فیزیک این زمین لرزه در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داده است، اظهار کرد: بلافاصله پس از این زمین لرزه، شورای هماهنگی مدیریت بحران دو شهرستان تشکیل جلسه داده و تیم‌های ارزیاب از فرمانداری، بخشداری و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

امامی یگانه ادامه داد: بر اساس گزارش‌های اولیه به تعدادی از واحدهای مسکونی قدیمی در پارس آباد و بیله سوار خساراتی وارد شده و دیوار برخی از این منازل ترک خورده است. همچنین دو تن نیز حین فرار دچار مصدومیت شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر کل بحران استان اردبیل اضافه کرد: متاسفانه یک پیرمرد نیز به دلیل ترس ناشی از زمین لرزه سکته کرده و جان خود را از دست داد.

وی فاصله کانون زمین لرزه با کشورمان را حدود 40 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر کلیه دستگاه‌های امدادی در آماده باش هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها