استاد علی نصیریان، بزرگ آقای سینمای ایران معتقد است مطالعه جزء واجبات بازیگری است، او در گفت و گویی از مهمترین کتاب هایی که خوانده سخن گفته است.
کد خبر: ۹۲۶۷۸۸
مهمترین کتاب هایی که علی نصیریان خوانده است

به گزارش جام جم آنلاین،‌ نصیریان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا جایی که چشمم اجازه دهد، مطالعه می‌کنم، اما مجلات را تورق می‌کنم و هنوز هم مطالعه شعر و رمانم را دارم. به نظر من، کتاب جزو کار ما است، ما موظفیم که کتاب خوانده و از رمان‎ها و شعرها آگاهی داشته باشیم.

او ادامه داد: برای بازیگر تئاتر و سینما و هر هنرمندی، مطالعه و کتاب خوانی از واجبات است و درباره نقش هنرمندان در ترغیب مردم به کتاب خوانی می‌توان گفت که باید در کار ها مردم را به کتابخوانی تشویق کرد، مثل سریال «شهرزاد».

نصیریان درباره میزان مطالعه خود اظهار داشت: تا جایی که چشمم اجازه دهد، مطالعه می‌کنم، چون خواندن فشار زیادی را به چشمم وارد می‌کند اما مجلات را تورق می‌کنم و هنوز هم مطالعه شعر و رمانم را دارم.

بازیگر سریال «میوه ممنوعه» و «شهرزاد» در خصوص کتاب‌های تاثیرگذاری که مطالعه کرده است، گفت: کتاب‌هایی که بر من تاثیر داشتند، خیلی بود و نام بردنشان سخت است، اما نمایشنامه‌های چخوف و هنریک ایبسن و بکت و رمان‌های تولستوی از کتب مورد علاقه‌ام است.

نصیریان درباره شباهت جنس تخیلی که در کتاب خوانی و بازیگری وجود دارد، گفت: خیلی شباهت دارند، تخیل درباره کاراکترهای یک نمایش در کتاب هم هست. تخیل بخشی از کار بازیگری به حساب می‌آید و خواندن کتاب این تخیل را تحریک کرده و برای بازیگر آموزنده است.

وی در خصوص چگونی شکل گیری عادت مطالعه در افراد اظهار داشت: میل به کتابخوانی از کودکی و در کودکستان و دبستان می‌آید که از همان زمان فرد باید با کتاب و کتابخانه و کتاب فروشی انس بگیرد و کتابخوانی و مطالعه روال زندگی‌اش شود، تا زندگی بدون کتاب برایش مقدور نباشد.

این بازیگر بیان کرد: نه فقط کتاب که هنر هم، به زندگی لطف می‌بخشد و زندگی کردن را ممکن می‌سازد و این خشونت‌هایی که اتفاق می‌افتد تنها به دلیل فراق انسان از فرهنگ است که اگر فرهنگ می‌دانست، خشونتی هم در کار نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها