سازمان ملل با انتشار یک اینفوگرافی، آماری از وضعیت مهاجران و پناهجویان و کشورهای میزبان آنها تا اواسط سال گذشته میلادی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۴
ایران جزو 10 کشور اول میزبان پناهجویان در جهان +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در ادامه اطلاع رسانی سازمان ملل درباره وضعیت مهاجران و پناهندگان در جهان، این نهاد بین‌المللی در این باره یک اینفوگرافی منتشر کرد.

بر اساس اطلاعات درج شده در اینفوگرافی سازمان ملل، ایران به عنوان یکی از 10 کشور اول پذیرنده مهاجران و پناهندگان است و تا اواسط سال 2015 میلادی میزان 979 هزار و 441 مهاجر در این کشور سکنی گزیدند.

در این اینفوگرافی، ترکیه با چیزی حدود دو میلیون مهاجر در صدر لیست کشورهای میزبان پناهندگان بوده و پس از آن، پاکستان و لبنان در رده دوم و سوم قرار دارند.

تاکید بر استقبال ایران از حدود یک میلیون مهاجر در حالی است که اخیرا سازمان ملل از میزبانی تعداد زیادی از افغانستانی‌ها و حضور آنها در ایران سخن گفته بود.

بیست و نهم خرداد، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پس از دیدار با محمدجواد ظریف، از مهمان نوازی و میزبانی 37 ساله ایران از پناهندگان افغانستانی تشکر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
نینا
-
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
۰
۰
سلام جام جم لطفا در مورد درمان رایگان افغانیها در ایران در طرح جدید بیمه سلامت اطلاع رسانی كنید .،از جیب چه كسی افغانیها باید در ایران رایگان درمان شوند ،این همون پولی نیست كه از قطع یارانه مردم ایران ذخیره شده بود ؟
مسعود
-
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
من مدت‌ها ساكن آلمان بوده‌ام. درمان رایگان اتباع خارجی در كشورهای پیشرفته حتی بر درمان اتباع خود آن كشورها مقدم‌تر است. در آلمان حتی خارجی‌های غیرمجاز بطور رایگان درمان می‌شوند و پلیس و هیئت پیگیری مخصوص، درمان آن‌ها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌كنند.
زیرا اتباع خارجی كه عمدتاً بخاطر مشكلات معیشت و درآمد از مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها خودداری می‌كنند و لذا ممكن است بیماری‌های نهفته‌ای داشته باشند كه بر سایرین سرایت كند. در واقع پیشگیری قبل از درمان خود نوعی سرمایه‌گذاری آن كشورهاست و البته آثار تبلیغ فرهنگی و... در اینجا نمی‌گنجد.
از طرفی كاستن از دردها و رنج‌های آنان بر كاهش جرم‌های اجتماعی آنان تأثیرگذار است و این همان سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت بودجه و هزینه‌ای است كه بایستی بر پیشگیری از جرائم خرج كرد.
مرتضی
-
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
از جیب شما نرفته سازمان ملل تقبل كرده است لطفا اول تحقیق كنید بعد سكته كنید
آیدین
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
۰
۰
با آرزوی روزی كه اتباع افغانی دیگر به كشورشان افغانستان برگردند تا هم مردم ایران راحت شوند و هم ایران یك نفس راحتی بكشد
علی
-
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
من بواسطه والدین افغانی‌ام كه مرا در ایران به دنیا آوردند اجباراً در این كشور رشد یافته و بزرگ شده‌ام. حال كه بیست و هشت ساله شده‌ام و چشمم به دنیا باز شده است بی‌نهایت از مهاجرت پدرم به ایران كه تنها انگیزه‌اش فرار از حمله‌ی شوروی كمونیستی به افغانستان، صرفاً برای حفظ دین و شاید بقاء جانش بوده شرمسارم.
در حالی كه در همان‌سال‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانست همانند سایر اقوام و بستگان‌مان اقامت و تابعیت یك كشور اروپایی یا آمریكایی را كسب كند تا مزاحم كشور هم‌سایه، هم‌دین، هم‌مذهب، هم‌زبان، هم‌فرهنگ و... نباشیم.
از پانزده‌سالگی همانند پدرم مثل بیل مكانیكی كار می‌كنم تا اندك اندوخته‌ای فراهم كنم تا شاید كشور شما را ترك كنم و اَنگ هم‌سایه، هم‌دین، هم‌مذهب، هم‌زبان، هم‌فرهنگ و... را در این سال‌های سخت زندگی‌م از پیشانی و دوشم بردارم موفق نمی‌شوم.
قریب به پانزده‌سال با نازل‌ترین حقوق و دستمزد، بدون حتی یك بیمه‌ی درمانی ناچیز و كمترین توقع، در پایین‌ترین وضع اجتماعی در كشور شما كار می‌كنم اما در تأمین اجاره خانه، هزینه‌ی تمدید كارت اقامت، شهریه مدرسه فرزندانم، خرج روزمره و حتی بهداشت دچار مشكل هستم.
پیشاپیش از همه‌ی شما ایرانی‌ها كه در این سال‌های سخت پذیرای خانواده و هموطنانم هستید عذرخواهی می‌كنم.
پدرم روضه‌ی رضوان به دو گندم بفروخت /
من چرا مُلك جهان را به جُوی نفروشم /
خرقه‌پوشی من از غایت دین‌داری نیست /
پرده‌ای بر سر صد عیب نهان می‌پوشم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها