برای جلوگیری از تخریب بنای تاریخی «دیوارچین» مقامات پکن طرح جدیدی را با همکاری یونسکو انجام خواهد داد.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۲
آجرهای دیوار چین به سرقت رفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، مقامات چینی در پی اتخاذ سازوکاری برای جلوگیری از ازبین رفتن دیوار چین هستند.

بر اساس گزارش آبزرور، سرقت آجرهای این بنای عظیم تاریخی و پوسیدگی ایجادشده بهواسطه بارش باران و برف و عدم ملاحظه از سوی گردشگران منجر به نابودی آهسته آن شده است.

بر اساس این طرح جدید، مقامات چینی با هماهنگی یونسکو قرار است به طور منظم طرح بازرسی از گردشگران و مردم محلی را آغاز کنند.

مقامات اداره میراث فرهنگی چین با اعلام این موضوع گفته‌اند که بازرسی‌ها به صورت منظم و تصادفی در طول 13 هزار مایلی(21هزار کیلومتری) این دیوار انجام خواهد شد.

دولت از بیش از یک دهه قبل اقداماتی را در راستای حفاظت از این اثر ملی کشور چین آغاز کرده‌اند که تا به حال، این قوانین تاثیر لازم را در راستای حفاطت از این بنای تاریخی در پی نداشته و مسئولان امیدوارند با اعلام طرح جدید بتوانند قدم مهمی در این راستا بردارند.

دیوار چین یکی از شگفتی‌های ساخته دست انسان در جهان در حالی به دلیل شرایط نامطلوب زیست محیطی مانند باد و باران مورد فرسایش قرار گرفته بلکه به گفته مقامات این کشور، رفتار بی‌پروایانه و بی‌ملاحظه مردم محلی و گردشگران منجر به تخریب آن شده است.

به گفته یکی از مقامات مسئول، روستاییانی که در نزدیکی این دیوار زندگی می‌کنند با سرقت آجر از این دویار از آن به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند یا آنها را به فروش می‌رسانند.

چین تا به حال مبالغ هنگفتی را برای بازسازی و ترمیم این دیوار تاریخی که بخش‌هایی از آن به به قرن 3 پیش از میلاد برمی‌گردد انجام داده است.

احداث بخش عمده‌ای از این دیوار که در حدود 4هزار مایل برآورد می‌شود به دوران سلسله مینگ 1368-1644 میلادی باز می‌گردد.

بخش «مینگ» این دیوار در شمال پکن از محبوب‌ترین قسمت‌های این بنا محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان از آن دیدن می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها