۴ بار نقص فنی هواپیمای «آسمان» در آسمان

هوای گرم مسافران پرواز تهران - عسلویه را نجات داد

درحالی قرار بود پرواز ۸۲۰ آسمان ۷ صبح دیروز به مقصد عسلویه انجام شود که طی ۲۹ ساعت گذشته ۴ بار این پرواز انجام و در میانه راه هواپیما به دلیل نقص فنی به فرودگاه‌ مهرآباد بازگشته است.به گفته خلبان هوای گرم مسافران این پرواز را از سقوط نجات داده است.
کد خبر: ۹۲۶۶۳۴
هوای گرم مسافران پرواز تهران - عسلویه را نجات داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از مسافران پرواز شماره 820 هواپیمایی آسمان گفت‌: ساعت 7 صبح دیروز هواپیمای آسمان تهران را به مقصد عسلویه ترک کرد که حدود یک ساعت بعد خلبان اعلام کرد به دلیل نقص فنی نمی‌توانیم پرواز را ادامه دهیم و مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد هستیم.

وی افزود: هواپیما بعد از ساعتی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و مسافران هم تقریبا یک ساعت در هواپیما نشستند. بعد اعلام شد که نقص فنی برطرف شده و پرواز دوباره انجام شد.

این مسافر تصریح کرد: این در حالی بود که اتفاق صبح دوباره تکرار شد و پس از یک ساعت، پرواز تهران-عسلویه به فرودگاه مهرآباد برگشت.

وی افزود: با توجه به این‌که دیگر به کارم در عسلویه نمی‌رسیدم بلیتم را کنسل کردم و برای ساعت 7 صبح امروز بلیت گرفتم. البته این هواپیما ساعت 15 دیروز یک بار دیگر هم اقدام به پرواز به سمت عسلویه کرده بود که باز هم به دلیل نقص فنی به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

وی با یادآوری این‌که امروز هم اعلام شد که پرواز با دو ساعت تاخیر انجام می‌شود، گفت:‌پس از دو ساعت سوار هواپیما شده و به همراه حدود 50 مسافر دیروزی متوجه شدیم که این هواپیما همان هواپیمایی است که دوباره به دلیل ایراد فنی به فرودگاه مهرآباد برگشته است.

این مسافر پرواز شماره 820 هواپیمایی آسمان با بیان این‌که به همراه تعدادی از مسافران گفتیم به دلیل نبود امنیت جانی با این هواپیما پرواز نمی‌کنیم، افزود: پس از اعتراض مسافران، خلبان اطمینان داد که نقص فنی برطرف شده است و پس از تیک‌اف حدود 20 دقیقه در آسمان بودیم. این در حالی بود که پس از این 20 دقیق خلبان اعلام کرد که نقص فنی همچنان برطرف نشده است و سیستمی که باید از یخ زدن موتور در ارتفاع بالا جلوگیری کند، کار نمی‌کند.

وی با بیان این‌که خلبان تاکید کرد چون هوا گرم بوده شانس آورده‌ایم وگرنه موتور از کار می‌افتاد و سقوط می‌کردیم، ادامه داد: در حال حاضر برای بار چهارم پرواز ما انجام نشده و در هواپیما در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است و خوشبختانه خطر از بیخ گوش مسافران رد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
محمود
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
۰
۰
هواپیماهای عهد بوق!!! 4 بار نقص فنی كرده باز میخوان پرواز كنه!!! انگار باید حتما سقوط كنه تا دست از سر این قراضه بردارند.
تكنسین هواپیما از فرودگاه مهرآباد
-
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
در مورد چیزی كه اطلاع نداری اظهار نظر نكن , هواپیما فوكر بوده است كه بین ۱۰ تا ۱۲ سال است خریداری شده است و فوكر های ایران همه جدید و از كارخانه تحویل گرفته شده است , هواپیماهای فوكر ساخت هلند است و این هواپیماها متاسفانه مناسب شرایط آب و هوایی ایران نیست اما چون برخی به حساب اینكه هواپیما متعلق به تكنولوژی غربی است بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی ایران خرید های بدون كارشناسی انجام میدهند كه این هم نتیجه این خرید های غیر كارشناسی است .
امیرعلی
-
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
آسمان به عسلویه اصلا فوكر استفاده نمیكنه، چیزی كه من تو اطلاعات پرواز دیدم بویینگ 727 بوده. یعنی همون عهد بوقی كه دوستمون گفتن. معلوم نیست این هواپیما واسه چی هنوز پرواز میكنه!!!
در مورد فوكر هم بخشی از حرف شما كه با آب و هوای ایران سازگار نیست درسته. اما این هواپیماها دست دو خریداری شده و تمامشون قدیمی هستن دوست عزیز، "فوكر100" از سال 97 میلادی به بعد اصلا تولید نشده، جدا از اون سال هاست كه هیچ كارخانه هواپیمایی مستقیم به ما هواپیما نفروخته. امیدوارم به زودی خرید هواپیماهای نو انجام شود.
از مسافرین پرواز شماره ۸۲۰ هواپیمایی آسمان
-
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
امیر علی خواب هستی ؟ كجا خواندی بوئینگ بود ! فوكر بود , در ضمن ایران فوكر نو خریداری كرد از هلند نه دست دوم زیرا هلند خود سازنده است , بیشتر هواپیماهای آسمان فوكر است . علت توقف تولید فوكر ۱۰۰ هم بدلیل این است كه این شركت در پی ورشكستگی در سال ۱۹۹۶ منحل شد. یعنی دیگر چیزی بنام هواپیمای فوكر در دنیا تولید نمی شود . از اظهار نظر بیخود صرف نظر كنید تا موجب فرهنگ سازی شود .
امیرعلی
-
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
دوستی كه هم تكنسین هواپیما در فرودگاه مهرآباد و هم یكی از مسافرین پرواز شماره 820 هواپیمایی آسمان هستی!
فوكر های هواپیمایی آسمان همگی دست دوم خریداری شده است. لطفا اطلاعات لینك زیر رو كامل مطالعه كنید:
http://tayyareh.blogfa.com/post/35
تاكید می كنم هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به عسلویه اصلا از فوكر استفاده نمی كند. یا ایرباس 320 است، یا بوئینگ 727 كه در آن روز بوئینگ پرواز كرده است. به راحتی می توانید در سایت های خرید بلیط هواپیما و یا با تماس با اطلاعات پرواز این موضوع را بررسی كنید.
تشویق به تحقیق درست توسط هر فرد برای كسب اطلاعات درست، بهترین فرهنگ سازی است.
بهروزرجبی
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
۰
۰
سلام.چهار بار نقص فنی واصرار وصدور مجوز برای پرواز مجدد!! قاعدتا پس ازهربار رفع نقص، هواپیما باید بدون مسافر چك شودو درصورت حصول اطمینان، مسافرگیری انجام شودحالا اگر هواپیما خدای نا كرده سقوط می كرد چه بسا علت راخطای انسانی ناشی ازتقصیر خلبان اعلام می كردند!!.این بود آن افزایش كیفی كه مسئولین وجودش رامنوط به گرانی و آرارسازی بلیط می دانستندبنظر من كسانی كه اجازه پرواز این هواپیما راقبل ازانجام چك های عملی پس ازرفع نقص صادر نموده اند بایستی بشدت مواخذه ومجازات شوند.حتما باید هواپیما سقوط می كردتا همه مسئولین دست بكارشده و اظهارنظر می فرمودند !!تصور كنید مسافران این پرواز پس از هربار اعلام نقص فنی چه استرس وفشارعصبی را درآسمان، تافرود كامل تحمل نموده اند.بیاییم لحظه ای خودمان را جای آنها بگذاریم.
صدراله البرزی
-
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
نباید اینگونه ریسك هایی با جان مسافران هواپیما نمود.هواپیمایی كه هنوز مشكلات فنی دارد و اطمینان كامل برای پرواز نیست چرا باید اجازه پرواز داد؟لازمست این موضوع بطور جدی بررسی شود بهیچوجه اینگونه سهل انگاری ها قابل توجیه و قبول نیست.چرا پیشگیری های لازم قبل از پرواز انجام نمیشود حتما باید حادثه ای ناگوار پیش اید كه به فكر چاره افتاد؟ بایدمدیران و كارشناسان توانا،متخصص،با تجربه،دلسوز و جدی در هر فعالیتی بخصوص در صنایع و خدماتی كه با جان انسان ها روبرو هستیم كار كنند.نمیشود باجان مسافرین هواپیما ریسك و سهل انگاری كرد.
با ارزوی توفیق روز افزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،پژوهشگر،نویسنده و مترجم
رضا
-
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
۰
۰
باز صد رحمت به این شركت .شركت بدتر هم هست تابان نه نظم داره و نه ایمنی
محمد
-
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
۰
۰
وقتی كه چهار بار به دلیل نقص فنی هواپیما برگشته اصلا چرا اجازه پرواز مجدد میدن
هاشم
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
۰
۰
هواپیما فوكر بود , این هواپیماها برای آب و هوای جنوب مناسب نیستند , توی كرمان , زاهدان و حالا پرواز عسلویه در استان بوشهر , باید هواپیماهای مناسب شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران خریداری شود
اسی
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
ای بابا
این دیگه شتافتن بسوی مرگه. چه اصراریه آخه با این هواپیما پرواز كنن؟

نیازمندی ها