محمدنعیم امینی‌فرد از بررسی ابهامات مرگ کیارستمی در کمیته ۳نفره در سازمان نظام پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۳
بررسی ابهامات مرگ کیارستمی در کمیته ۳نفره

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در پارلمان دهم، در گفت‌وگو با تسنیم «پویا»، با اشاره به پیگیریهای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نسبت به شبهات ایجادشده در مرگ عباس کیارستمی، اظهار کرد: کمیته‌ای از نمایندگان نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده و در حال بررسی علل این کارگردان فقید سینما و تلویزیون است.

وی افزود: در این کمیته از نظرات پزشکان و متولیانی که بر مرگ عباس کیارستمی اشرافیت داشتند، استفاده خواهد شد تا کار کارشناسی به‌صورت جدی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: قرار شد با دریافت مستنداتی که منجر به هر اقدام تشخیصی از جمله کالبدشکافی و نبش قبر باشد، در حیطه این کمیته انجام تا تصمیم لازم اتخاذ شود. البته باید گفت این کمیته اگر به نتیجه برسد که باید کالبدشکافی انجام شود حتماً باید با رضایت خانواده آن مرحوم این کار صورت پذیرد.

امینی فرد تصریح کرد: در کمیته‌ای که در نظام پزشکی تشکیل شده ابهاماتی درباره مرگ وی مطرح شده که در حال بررسی است.

گفتنی است عباس کیارستمی، تنها یک هفته پس از آنکه برای ادامه مراحل درمان خود به فرانسه رفته بود در بیمارستانی در پاریس درگذشت. این کارگردان سر‌شناس سینمای ایران که از اسفند سال 94 تا اوایل اردیبهشت 95 به‌دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده و در ماههای اخیر هم چندین‌بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش هشتم تیر برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها