هفتمین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت جشن های مردمی دهه کرامت با حضور آیت الله محمدی ری شهری و اعضای این شورا در تالار شیخ کلینی (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۳
سخنان امام رضا (ع) در قالب فیلم کوتاه به جهانیان منتقل شود

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام)، در این نشست، آیت الله محمد محمدی ری شهری؛ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان همجوار،سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی؛ رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت جشن های مردمی دهه کرامت، عباس سلیمی؛ معاون فرهنگی این آستان و جمعی از اعضای این شورا حضور داشتند.

آیت الله محمد محمدی ری شهری در این نشست، گفت: هر کس از جمله اعضای بزرگداشت دهه کرامت به مجلس اهل بیت (ع) خدمت می کند مشمول این دعای حضرت رضا (ع) می شود که «خدا رحمت کند هر کس را که امر ما را زنده نگه می دارد».

وی افزود: وظیفه اصلی و مهم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) توسعه مکتب اهل بیت (ع) است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: برنامه های دهه کرامت دچار تکرار نشود و از ظرفیت این دهه برای آشنایی نسل جوان با معارف ناب اسلام استفاده شود.

آیت الله ری شهری گفت: امام رضا (ع) در سخنانی می فرمایند بیان سخنان ما برای مردم موجب احیای مکتب ما می شود و اگر آنان بدانند ما چه می گوییم حتما دنبال ما می آیند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به تلاش هایی که برای تهیه حکمت نامه های رضوی، فاطمی و علوی می شود، خاطرنشان کرد: به آقای رییسی تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) گفتم بهترین هدیه برای زایران حضرت امام رضا (ع) و حتی برای مسئولان آستان قدس رضوی «حکمت نامه رضوی» است.

وی گفت: استفاده از هنر برای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) به نسل جوان ایران و جهان در دهه کرامت لازم است. ضمنا سخنان حضرت رضا (ع) در قالب فیلم های یک یا 2 دقیقه ای برای جوانان و مردم بیان شوند.

سید جواد جعفری:دهه کرامت مانند سوگواره حسینی نهادساز است

همچنین مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این نشست اظهار کرد: پدیده های فرهنگی با توجه به علاقه مندی های اشخاص دوام دارند در این زمینه می توان به دهه نخست محرم اشاره کرد و گفت که رویدادها و فعالیت های نهادساز ماندگار می شوند.

سیدجواد جعفری افزود: دهه کرامت شبیه دهه نخست محرم نهادساز است و در مسیر سرور و شادی و فرهنگسازی در رابطه با میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و سایر پیشوایان دینی است.

وی خاطرنشان کرد: عطشی سیری ناپذیر در مورد دانستن معارف اهل بیت (ع) از جمله آموزه های منقول از امام رضا (ع) در ایران و سایر کشورها وجود دارد.

جعفری اضافه کرد: تمام ارکان جامعه اعم از دولت و مردم در دهه کرامت به حرکت و جنبش در می آیند و این دهه مصداق همراهی و همکاری دولت با مردم است.

۲۰۰ اتحادیه اصناف کشور در دهه کرامت آذین‌بندی می‌شوند

نماینده اصناف در شورای هماهنگی دهه کرامت نیز در این نشست، گفت: اتحادیه اصناف با ارسال بخشنامه ها و دستورالعمل هایی به زیرمجموعه های خود در سراسر کشور برنامه های دهه کرامت را ابلاغ کرده است.

مصطفی بهارلویی افزود: اتحادیه اصناف کشور در نخستین روز دهه کرامت یک میلیون و 500 هزار پیامک به واحدهای صنفی با موضوع این دهه ارسال می کند.

نماینده اصناف در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: از سوی اتحادیه اصناف با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه کرامت تعداد قابل توجهی از آستان امامزادگان را غبارروبی می شود.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا همراه با تقدیم گل و هدایا به آنها برنامه دیگر اتحادیه اصناف کشور در دهه کرامت است.

نماینده اصناف در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، ادامه داد: همچنین اتحادیه اصناف کشور با هماهنگی صنف نانوایان اقدام به توزیع رایگان نان در دهه کرامت خواهد کرد.

وی افزود: آذین بندی بارگاه های تهران و سراسر کشور برنامه دیگر این اتحادیه است. نماینده اصناف در شورای هماهنگی دهه کرامت، خاطرنشان کرد: 200 اتحادیه در سراسر کشور در ایام دهه کرامت آذین بندی می شوند.

بهارلویی گفت: اتحادیه اصناف کشور با راه اندازی کانال تلگرام ویژه دهه کرامت، برنامه ها و جشن های اتحادیه های اصناف سراسر کشور در این دهه را اطلاع رسانی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها