گفت‌و‌‌گوی اختصاصی جام جم آنلاین با جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله

3 روزی که صیاد شیرازی آرام و قرار نداشت/ تجهیز 5 برابری ارتش بعث عراق در عملیات غروب جاویدان

منافقین در زمانی اقدام به عملیات نظامی در منطقه غرب کشور کردند که ایران در بهت ناشی از پذیرش قطعنامه بسر می‌برد.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۵
مرصاد و حماسه‌آفرینی

منافقین از محور قصر شیرین که به لحاظ نظامی، سازمان یافته نبود وارد شدند و بدون توجه به نکات قابل تامل نظامی و در حالی که غرور آنها را فرا گرفته بود وارد خاک ایران شدند و خیال‌پردازانه گمان می‌کردند، مردم ایران جنایات آنها را فراموش کرده و با آغوش باز، پذیرای آنها خواهند بود.

منافقین در ابتدا بجز برخی مقاومت‌های پراکنده، مشکلی نداشتند و یگان منسجمی در برابر آنها قرار نداشت اما در ادامه پیشروی، وقتی در روز چهارم مرداد به گردنه حسن‌آباد رسیدند با مقاومت جانانه تیپ 12 قائم سمنان مواجه شدند.

این تیپ در 10 کیلومتری جاده چارزبر، اردوگاهی داشت و در همین تنگه برای برخورد با منافقین اقدام به احداث خاکریز کرد و منطقه را به جهنمی برای منافقین تبدیل کرد.

منافقین در چهارم مرداد، تلفات سنگینی دادند و جنازه‌های فراوانی بود که در این روز در آتش می‌سوخت و وقتی غروب چهارم مرداد فرا رسید مقدمه عملیات بزرگ مرصاد آغاز شد و حماسه‌‌ای خلق شد که تا ابد در تاریخ ماندگار گردید.

دلاوری‌های تیپ قائم در عملیات مرصاد آنقدر بزرگ بود که مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان سال 1385 در جمع ایثارگران فرمودند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند.»

سردار مهدی مهدوی‌نژاد - فرمانده تیپ 12 قائم در عملیات مرصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها