این روزها مراکز تحقیقاتی به سمت اختراع ماشین هایی روی آورده اند که در صورت اتمام سوخت های فسیلی بتوان سوخت های گیاهی و طبیعی جایگزین آن کرد.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۱
خودرو با سوخت قهوه و شکلات +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، در این گزارش برخی از این خودروهای عجیب معرفی می شوند.

خودرو عجیب با سوخت شکلات

خودرو مسابقه‌ای که WorldFirst F3 نام دارد توسط مرکز تحقیقات وارویک ساخته شده و ظاهر عجیب و نوآورانه آن تعجب همگان را به دنبال داشته است.

این خودرو عجیب با سوخت شکلات حرکت می‌کند. نکته عجیب تر در مورد این خودرو اینست که بدنه این خودرو از سیب زمینی، فرمان آن از هویج، صندلی‌ها از سویا و شکلات و روغن نباتی ساخته شده است.



علاوه بر این دارای یک کاتالیزور است که تولید گازهای گلخانه ای را در حین رانندگی از بین می‌برد، این خودرو دارای سرعت بالای 200 کیلومتر بر ساعت است.

خودرو با سوخت هوا

این خودرو که تقریبا به طور کامل از آجرهای لگو ساخته شده نیروی خود را از هوا تامین می‌کند. این خودروی هیجان انگیز دارای 500.000 قطعه لگو و تعداد کمی از عناصر تحمل بار است. حتی چهار موتور مداری اصلی آن نیز از آجرهای لگو ساخته شده است. این خودرو دارای 256 پیستون بوده و سرعت آن 32 کیلومتر بر ساعت است.

خودرو با سوخت قهوه

این خودرو که Carpuccino نام دارد در زمان رونمایی سر و صدای زیادی را در جهان به راه انداخت زیرا سوخت مورد استفاده آن یکی از نوشیدنی های مورد علاقه مردم دنیا یعنی قهوه بود.

این خودرو یک فولکس واگن SCIROCCO 1988 است که سوخت مورد نیاز خود را از قهوه تامین کرده و قادر است تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

Carpuccino پس از طی هر 100 کیلومتر ناچار به توقف است و در این فاصله راننده می‌تواند فیلترهای ماشین را از دوده و غبار و آلودگی‌های بوجود آمده پاک کند البته این خودرو در دسته تمیزترین خودروهای موجود نیست اما برای هر مایل چیزی در حدود 56 قهوه اسپرسو را مصرف کرده که در نوع خود جالب است.

خودرو با نیروی محرکه جلبک

این خودرو که Algaeus نامیده شده یک تویوتا پریوس تغییر یافته است که با نیروی محرکه جلبک‌های سبز(مخلوط با سوخت جلبک به میزان 5 درصد) حرکت کرده و به ازای هر گالن (چهار لیتر) سوخت سبز 240 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. با اینکه سهم سوخت جلبکی در این خودرو تنها 5 درصد است ولی آینده روشنی در انتظار این صنعت می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها