رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: رعایت حجاب نسبت به یک یا دو دهه قبل تنزل کرده و خودآرایی و تظاهر به بدحجابی افزایش یافته است همچنین گمرگات باید از ورود لباس‌های نامناسب و هنجارشکن جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۲۵۰۰۵
لباس‌های مردانه و زنانه‌ای که جرم است

کبری خزعلی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم، تابستان که از راه می‌رسد، مدل‌های جدید پوشاک نیز در ویترین مانتوفروشی‌ها خودنمایی می‌کند و گاه برخی مدل‌ها آنقدر عجیب است که در نگاه نخست توجه هر خریداری را به خود جلب و این سؤال را به ذهن متبادر می‌سازد که آیا طراحی آنها در داخل کشور انجام می‌شود؟ این روزها نیز یافتن مدل‌های جدید و عجیب مانتو کار چندان دشواری نیست، کافی است سری به مراکز خرید پایتخت بزنیم آن هم نه مراکز شمال شهر بلکه در همین دل پایتخت یعنی مناطق مرکزی و شرقی.

مدل‌هایی که بر اندام مانکن‌ها خودنمایی می‌کند توجه هر عابری را به خود جلب خواهد کرد و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشی، تماشای آنها را از دست نداده و برای دقایقی هم که شده پُشت ویترین مغازه به نظاره می‌ایستی.

با وجود وظایف 21 دستگاه برای اجرای قانون حجاب و عفاف اما با وجود مدهای فعلی به جرأت می‌توان مدعی شد که حجاب را باید در پستوی مغازه‌ها جست‌وجو کرد. اگر چه مسئولان معتقدند پوشاک با تصاویر و مدل‌های نامناسب به کشور قاچاق می‌شوند اما حجم زیادی از این البسه در تولیدی‌های داخل کشور عرضه می‌شوند.

کبری خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ وضعیت حجاب کنونی در جای جای کشور متفاوت است. حتی در یک شهر یا کلانشهر مثل تهران در مناطق مختلف، میزان رعایت حجاب یکسان نیست. البته اینکه رعایت حجاب نسبت به یک یا دو دهه قبل تنزل کرده و خودآرایی و تظاهر به بدحجابی افزایش یافته، واقعیتی است و عوامل مختلفی دارد. در یک کلام باید بگویم این وضعیت حاصل ضعف از درون و قدرت از بیرون است.

وی در خصوص حد پوشش اسلامی در ادارات و دانشگاه‌ها گفت:‌ در ابلاغیه شیوه پوشش کارمندان دولت پوشش زنان مانتو و شلوار و مقنعه، کفش ساده، بدون آرایش و عدم استفاده از زیورآلات و برای مردان لباس ساده و معمولی با آستین بلند تعیین شده است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان عنوان کرد: رعایت این موارد از سوی دانشجویان، سبب امنیت اخلاقی و آزادی بیشتری برای آنها می‌شود. نخستین شرط آزادی در دانشگاه و فضای آموزشی، تحصیلی و پژوهشی آرامش روحی و دوری از محرکات احساسی و امنیت اخلاقی است. هیچ کس نباید فضای آموزشی را متوجه مسائل غیرعلمی، غیرآموزشی و غیراخلاقی بکشاند. به همین دلیل برخورد با هر ناهنجاری و روابط غلط در فضای آموزشی وظیفه مسئولان است.

وی ادامه داد:‌ پوشش نامناسب و آرایش‌های تند و زننده قطعاً امنیت اخلاقی و آرامش دانشجویان و اساتید را به هم می‌زند و دانشگاه را به سالن مد و شوی لباس یا فضایی برای روابط نابهنجار تبدیل می‌کند که دائم عده‌ای در آن رقابت می‌کنند.

خزعلی در خصوص قانون منع بعضی از لباس‌ها مثلاً لباس‌های تنگ، شلوارهای چسبان یا لباس نازک یا بعضی از لباس‌های دارای تصاویر مستهجن گفت:‌ وزارت کشور طی آئین نامه‌ای مصادیق لباس‌ها و آرایش‌های غیرمجاز را در بیست و پنجم شهریور 1375 تصویب کرد و اعلام شده است. در این آئین‌نامه در بند یک آمده: استفاده از انواع کلاه برای زنان، گردنبند، گوشواره برای مردان و کلاه‌های مبتذل مردانه که دارای نقوش ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد اخلاق روی آن باشد، غیرمجاز است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان مطرح کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور از دو سال قبل گمرکات و متولیان ورود کالا باید از ورود کالاها و لباس‌های نامناسب و هنجارشکن جلوگیری کنند تا برای سود بیشتر تور و نایلون جای مانتو، لباس و حجاب را نگیرد. مجموعه راهکارهای اجرایی قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب 22 وزارتخانه و سازمان و نهاد را موظف به اجرای این سیاست‌ها کرده است اما متأسفانه از این 22 دستگاه تنها نیرویی که مسئولانه مقید بود تا به وظایف خود عمل کند نیروی انتظامی بود در حالی که این نیرو باید به عنوان حلقه آخر بعد از ده‌ها اقدام ایجابی، فرهنگی و غیرفرهنگی جلوی متخلفان بایستد اما به دلیل کم کاری دیگر نهادها هر روز با متخلفان بیشتری روبه‌رو می‌شود و مجبور است به وظیفه‌اش عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علی تهرانی
-
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
باسلام:چهارساله زورم نمیرسه یك قواره چادر بخرم برای همسرم.چادر مشكی قواری با دوخت 250000تومان تا 300000تومان آب میخوره.حاج خانم نفست ازجای گرم بلند میشه.شماره حساب بدم خدمتتون واریز كن به حسابم بخدا میرم میخرم.با حلوا حلوا كه دهن شیرین نمیشه.
علی شهرستانی
-
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
سلام.
كی گفته حجاب یعنی گذاشتن چادر؟البته گذاشتن چادر یك امتیاز برای زن هست.
ولی درسته كه ما پارچه چادر در داخل نداریم... وهمین باعث گرانی شده ولی دیگه نه اینقدر 250-300 .
ما خودمون امثال عید95 خریدیم پارچه كره بود حدود 100 تومن شد.
كه اینم قبول دارم زیاده...
الان با همین 100 تومن میشه 5تا مانتو بدون دكمه و نازك خرید...

مهم حجاب درسته . حتی با یه مانتو و روسری ...
امیدوارم دل كسی رنجور نشده باشه ...
حسین
-
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
به نظرم موضوعات مهم دیگه ای مثل بیكاری ،معیشت، تحصیل ،شغل ،ازدواج ،خرج بیمارستان ودرمان ..و غیره.. این چیزارو كمرنگ میكنه.
خیلی كمرنگ و بی ارزش
باید روی فرهنگ از ابتدا و توی كودكستان و مدارس خرج كنیم نه تو خیابان .
وقتی فقر از یك در وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود.
مشكل را ریشه ای حل كنید وگرنه هم درد به جا ماند و هم آبرو رود.
 
مهدی
-
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
تو كشور ما از حجاب خیلی واجبات بیشتری داریم،مشكل كشور ما سانسوره سایت خودتون هر حرفی كه حق میزنیم سانسور میكنه این آزادی بیان نیس بنظر من اگه مملكت كار باشه اونم درست و حسابی نه اینكه كارفرما و شركت بخوان حق كارگرو بخورن اونوقت فساد اخلاقی كم میشه همه اینا بخاطر فقر مردمه
علی تهرانی
-
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
باسلام:متری 100 هزار تومن بدون دوخت میفته 240هزارتومن .یك قواره چادری 2 متر و20 تا 40 با توجه به قد خانمها بدون دوخت میشه 220 تا 240 هزارتومن وبا دوخت 40 تا 500000هزارتومنی میفته همونی كه من گفتم .درضمن باتوجه به كیفیت چادر جنس درجه 2 و3 همین 100هزارتومن میباشد وجنس درجه یك وخوب متری 150هزارتومن به بالا میباشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها