عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت:‌در گزارش دوم برجام تاکید شده است که برخی موسسات کوچک و بزرگ به رانت های تحریمی عادت کرده اند و کماکان نقش مانع را بازی می کنند؛ ما انتظار داریم در گزارش بعدی برجام نام این موسسات ذکر شود، زیرا قرار نیست تحریم های بین المللی شکسته شده و تحریم های داخلی جای آن را بگیرد.
کد خبر: ۹۲۴۹۴۲
در گزارش بعدی برجام نام موسسات معتاد به رانت تحریم مشخص شود/ رقم بازگشته شده به ایران بی سابقه است

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، در مورد گزارش دوم برجام گفت: این گزارش به لحاظ مطرح شدن مسایل جزیی تر و مصداقی تر نسبت به گزارش اول بهتر بود اما در مجموع نواقصی داشت که امیدواریم در گزارش سوم تکرار نشود.

وی، بالا بودن جنبه های کلی گزارش دوم را از جمله نواقص آن عنوان کرد و افزود: جزییات سرمایه گذاری های انجام شده،شکستن تحریم های بیمه و موانع سرمایه گذاری همچنین بازگشت دلارها و پول های مسدود شده به ایران از جمله مواردی است که باید جزییات آن ذکر شده و معلوم می شد که این پول ها از کجا برگشته و به چه میزانی بوده است.

فلاحت پیشه اظهار داشت: مهمترین دلیل جزیی خواهی گزارش برجام از طرف ما این است که مردم ایران منتظر تغییر زندگیشان به واسطه شکستن تحریم ها هستند و می خواهند تغییرات دوران پس از تحریم را در زندگی خود لمس کنند ، در حالی که شاهد این اتفاق نیستیم.

نماینده مردم اسلام‌ آباد غرب در مجلس دهم ادامه داد: در بخشی از گزارش دوم برجام آمده است، 3/6 میلیارد دلار سرمایه گذاری تازه در ایران صورت گرفته، 10 میلیارد دلار پول مسدود شده به ایران بازگشته و افزایش فروش نفت در روز به یک میلیون و 300 هزار بشکه ، همچنین باز شدن 60 میلیارد دلار خط اعتباری یا ال سی در طی این مدت باز شده است.

وی افزود: زمانی که چنین رقمی در طول سالیان اخیر به یکبار وارد کشور شده است که نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا شاهد آن نیستیم، اما در عین حال اثر مشهودش در زندگی مردم دیده نمی شود به همین دلیل این گزارش نباید براساس مبادله اسناد باشد بلکه باید جزییات دقیق پول های بازگشته و نحوه هزینه آن مشخص شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، گفت: دغدغه دیگر این است که بازگشت پول ها منجر به شکل گیری کانون ها فساد تازه ای نشود و این پول ها به جای وارد شدن در اقتصاد و توسعه وارد دلالی و تورم نشود.

فلاحت پیشه همچنین اظهار داشت: در گزارش دوم برجام تاکید شده است که برخی موسسات کوچک و بزرگ به رانت های تحریمی عادت کرده اند و کماکان نقش مانع را بازی می کنند؛ ما انتظار داریم در گزارش بعدی برجام نام این موسسات ذکر شود، زیرا قرار نیست تحریم های بین المللی شکسته شده و تحریم های داخلی جای آن را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها