مسئول ایستگاه اتیلن غرب کشور در تنگ فنی پلدختر گفت: بستن شیر گاز خودکار خطوط از دو طرف سبب شد تا آتش‌سوزی خط پلی‌اتیلن غرب خاموش شود.
کد خبر: ۹۲۴۳۶۵
جزئیات مهار آتش‌سوزی خط پلی‌اتیلن غرب کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، نظر علی سهرابی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر در رابطه با چگونگی مهار آتش‌سوزی خط پلی‌اتیلن غرب کشور اظهار داشت: قبل از بروز حادثه اطلاع دادند که خط انتقال لوله اتیلن در کوه مقابل روستا ترکیده و احتمال آتش‌سوزی وجود دارد.

وی افزود: بعد از زمان کوتاهی برای دومین بار اطلاع داده شد که در این خط انتقال انفجار و آتش‌سوزی رخ‌ داده است در پی این حادثه بلافاصله خود را به محل رسانده و با بستن شیر گاز خودکار خطوط از دو طرف آتش مهار و سپس خاموش شد.

مسئول ایستگاه اتیلن غرب کشور پلدختر بیان کرد: نیروهای امدادی همه از جمله فرماندار پلدختر در محل حادثه حضور یافته و با وجود بالگرد و سایر امکانات ابتدایی، شعله‌های سر به فلک کشیده آتش در نهایت این آتش‌ با بستن شیر قطع کن خودکار این آتش‌سوزی مهارشد.

وی عنوان کرد: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی در برنداشته و چند نفر از اهالی روستا به‌صورت سطحی مصدوم شدند که به بیمارستان پلدختر منتقل شدند.

سهرابی گفت: کوه در چند نقطه شکاف برداشته و دهانه بازکرده که رانش آن سبب حادثه شده البته بیل مکانیکی که در حال عملیات حفاری بوده از محل حادثه فاصله داشته و به‌ هرحال علت آن در حال بررسی کارشناسانه است.

وی تصریح کرد: به‌احتمال‌قوی ترکیدگی لوله خط انتقال گاز در اثر بیل مکانیکی نبوده بلکه سقوط سنگ‌های بزرگ از فراز کوه سبب باز شدن دهانه لوله و ترکیدگی آن شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها