امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مردم تحمل نمی کنند که برخی از مسئولان خوی اشرافیگری را زنده کنند.
کد خبر: ۹۲۴۲۵۳
اشرافیگری مسئولان برای مردم قابل تحمل نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما آیت الله سید احمد خاتمی افزود: مردم می خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند و انصاف این است که مسئولان سه قوه در عرصه ساماندهی پرداخت های نامتعارف وارد شدند و البته تعیین سقفهای حقوقی شدند و با برخی از متخلفان برخورد کردند اما امیدواریم مقطعی نباشد و ادامه پیدا کند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: پرداختهای نجومی در دولت قبلی ، فعلی و دولتهای آینده محکوم است و مردم انتظار اقدام قاطعانه دارند.

وی اظهار داشت: فضای جامعه همچنان در انتظار اقدام قاطعانه در حوزه پرداخت های نجومی است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان گفت: اعتماد مردم سرمایه شما است و این اعتماد در عرصه پرداختهای نجومی آسیب دیده است بنابراین به سرعت این اعتماد را جبران و ترمیم کنید و به مردم بگویید چه اقداماتی انجام داده‌اید.

وی در ادامه به مشکلات فراروی دریافت وام زوجین اشاره کرد و گفت: یک زوج برای گرفتن وام 10 میلیون تومانی با مشکلاتی مواجه هستند اما فلان مسئول ، فلان مقدار حقوق می گیرد.

آیت الله سید احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بحرین اشاره کرد و گفت : ‌حکامی که در این کشور حکومت می کنند به زبان قرآنی ، جامعه فرعونی و به زبان امروزی جامعه ضد حقوق بشری تشکیل داده اند.

وی اظهار داشت : حاکمیتی با مدیریت انگلیسی ها و آمریکایی ها با رعیت خود بدترین برخورد را دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت : ‌طبق قوانین حقوق بشر هیچ کس حق سلب تابعیت یک شهروند را ندارد ولو آنکه جنایتکار باشد ولی در بحرین از یک عالم 77 ساله ای که در منطقه الدرعا بحرین متولد شده است ، سلب تابعیت کرده‌اند.

وی افزود : این مسئله کمی نیست چرا که به معنای اعدام معنوی است به طوری که این عالم هیچگونه حق شهروندی ندارد.

آیت الله خاتمی گفت : اخیرا شیخ عیسی قاسم و 4 عالم دیگر از همه مسلمانان دنیا کمک خواستند و به صراحت گفتند هویت ، اعتقادات، شعائر و فرائض ما مورد هدف است بنابراین مخاطب این درخواست وزارت خارجه ایران است و الحمدلله موضعگیری هم کرده اند اما باید تلاششان را بیشتر کنند.

وی افزود: مخاطب این علما حوزه های علمیه از جمله حوزه علمیه پرافتخار نجف ، قم و مراجع عظام تقلید هستند.

وی خطاب به مردم بحرین گفت: راه ، مقاومت است، شما مقاومت کنید از دست دشمنان کاری بر نمی آید و صبح پیروزی نزدیک است.

آیت الله خاتمی در ادامه به 5 مردادماه سالگرد اولین برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این روز سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران در سال 58 و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است.

وی حضور مردم در گرمای 42 درجه تهران در نماز جمعه را مانوری برای بیعت با نظام اسلامی دانست.

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر از اقدامات صادقانه 15 ساله حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از رسانه ملی نیز درخواست کرد بیش از پیش به ترغیب مردم برای حضور و تقویت جایگاه در نماز جمعه تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه نخست هم با اشاره به اینکه از مصادیق تقوا خوشبینی است به مساله تهمت و نگاه احادیث و روایات در این زمینه پرداخت و گفت: تهمت و بهتان مایه تفرفه است و اسلام به شدت نسبت به این مساله به مسلمانان گوشزد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها