راننده نیسانی که درجریان درگیری خیابانی، راکبان موتورسیکلتی را در بزرگراه اسبدوانی کشته بود، دیروز در زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۹۲۴۱۳۸
سحرگاه مرگ برای قاتل 2 موتورسوار

به گزارش جام‌جم ، عصر چهاردهم تیر سال 87، مردی با پلیس تماس گرفت و از تصادف در بزرگراه اسبدوانی خبر داد. ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند که دو جوان که راکبان موتورسیکلتی بودند، با خودروی نیسانی تصادف کرده‌اند. در این مرحله با حضور امدادگران اورژانس در آنجا مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

این در حالی بود که ماموران با تحقیق از شاهدان این تصادف متوجه شدند که راننده نیسان به عمد راکبان موتورسیکلت را زیر گرفته و پس از مصدوم کردن این دو نفر بسرعت محل را ترک کرده و موفق نشدند راه فرار را بر او سد کنند.

ماموران با مشخصاتی که از راننده فراری به دست آوردند، به تحقیقات ادامه دادند تا این‌که ساعاتی بعد از انتقال دو مصدوم حادثه به بیمارستان آنها به دلیل شدت صدمات تسلیم مرگ شدند. دو روز بعد متهم فراری به پلیس آگاهی آمد و تسلیم شد. او مدعی شد که با راکبان موتورسیکلت در بزرگراه درگیری لفظی پیدا کرده و در ادامه این درگیری با خودرویش آنها را زیر گرفته و گمان نمی‌کرده که این تصادف منجر به مرگ این دو جوان شود.

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. روزهای پایانی آبان سال 88 متهم به قتل از زندان به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران منتقل و پای میز محاکمه قرار گرفت و پس از دفاعیات خود، به 2 بار قصاص محکوم شد.

در ادامه پرونده به شعبه 11 دیوان‌عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان‌عالی کشور حکم را نقض کردند بنابراین دوباره این پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

مدتی بعد متهم به قتل برای دومین بار در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و اتهام قتل عمد را نپذیرفت و گفت: روز حادثه از دماوند به سمت تهرانپارس در حرکت بودم که برای جلوگیری از تصادف ترمز شدیدی گرفتم. در ادامه راکب یک موتورسیکلت به کنار خودروی من آمد و به خاطر ترمز شدیدی که کرده بودم شروع به فحاشی کرد؛ تعداد موتورسیکلت‌ها زیاد شد و من هم سرعتم را زیاد کردم تا فرار کنم. برادرم شیشه خودرو را پایین داد تا علت رفتار آنها را بپرسد اما موتورسواران ضربه‌ای به صورتش زدند. یکی از آنها با شیشه قلیان به صورت برادرم کوبیده بود. در همین هنگام متوجه برخورد جسمی به ماشین شدم و وقتی به جلوی ماشین نگاه کردم، موتور به زیر خودرو رفت. یک ساعت بعد به صحنه حادثه برگشتم اما فقط یک خودروی پلیس دیدم که از ترس فرار کردم.

این در حالی بود که طبق نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی مشخص شد که این اقدام متهم نوعا کشنده بوده است. بنابراین متهم این بارهم 2 بار به قصاص محکوم شد. این حکم سرانجام از سوی قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور تائید شد. قاتل روز چهارشنبه و بعد از هشت سال از وقوع جنایت در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد و پرونده زندگی وی برای همیشه بسته شد.

همچنین دو مرد افغان و یک مرد ایرانی که در جنایت‌های جداگانه‌ای دستگیر و به زندان افتاده بودند و حکم قصاص در انتظارشان بود، دیروز در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفتند اما در آخرین لحظات توانستند از اولیای دم فرصتی چند ماهه برای جلب رضایت بگیرند. این سه زندانی به سلول‌هایشان بازگشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها