مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران:

تاسیس داروخانه های گیاهی مانع حیات داروسازان می شود

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ضمن بیان این موضوع مهم که امروز جامعه داروسازی توانایی ادامه حیات با این همه هجمه و سیاست گذاری های اشتباه را نخواهد داشت، گفت: مشکلاتی در حال حاضر برای جامعه داروسازان پیش آمده که مانع رشد و ترقی داروسازان در جامعه می شود.
کد خبر: ۹۲۳۷۷۷
تاسیس داروخانه های گیاهی مانع حیات داروسازان می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آستان، حمید خیری در خصوص مشکلات پیش آمده در انجمن داروسازان ایران گفت: صدور آیین نامه داروخانه های گیاهی از طرف معاونت طب سنتی به وزارت بهداشت برای ایجاد داروخانه های سنتی در سطح شهرها به این سازمان ابلاغ شده است که این اتفاق چندان خوشایند به نظر نمی رسد.

وی با تاکید بر این مسئله که دستورالعمل های ابلاغ شده مانع ادامه حیات جامعه داروسازان می شود، افزود: دستور العمل کلینیک های ویژه داروخانه ای درون کلینیک ها که در دستور کار آمده است بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی شده انجمن داروسازان و گروه های مشورتی در حال شکل گیری است که این مسئله نیز ضربه مهلک دیگری به پیکره جامعه داروسازان وارد می کند.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد:همچنین فارغ التحصیل شدن حدود 1500 داروساز به طور سالیانه و ایجاد دانشکده های داروسازی بدون نیازسنجی جامعه مسئله مهم دیگری است که سبب می شود بسیاری از داروسازان در آینده بیکار باشند.

وی با اشاره به این مهم که به نظر می رسد در تمام این موارد نیاز است تا نظرات کارشناسان به کار گرفته شود، تصریح کرد:متاسفانه ابلاغات صادر شده هیچ کدام به سمع و نظر کارشناسان انجمن داروسازان ایران نرسیده است.این انجمن مدتی قبل با توجه به داروخانه های موجود که پتانسیل ارائه همه انواع داروها را داشته است مخالفت خود را مبنی بر غیر ضروری بودن ایجاد داروخانه های گیاهی اعلام کرده است ولی با توجه به اینکه ضرورتی بر ایجاد داروخانه های گیاهی احساس نمی شود اما هنوز هم بر ایجاد داروخانه های گیاهی اصرار می ورزند.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد:درباره چنین طرحی نه تنها داروسازان نظرات مخالف خود را اعلام کردند بلکه دانشجویان سراسر کشور نیز با چنین طرحی مخالف هستند و واکنش نشان دادند . متاسفانه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور به نظرات سازمان غذا و دارو و نظرات کارشناسان مجرب این امر توجهی نمی کند و همین مسئله باعث می شود تا مشکلات و چالشهای جامعه داروسازی دو چندان شود.

خیری با اشاره به اینکه اگر قرار باشد هر داروی جدیدی با منشا جدید تولید می شود نیاز است تا داروخانه های نوینی نیز تاسیس شود گفت:در حال حاضر طب کلاسیک و سنتی در کنار هم مشغول به کار هستند و در داروخانه های سراسر کشور داروهایی که منشا حیوانی و گیاهی دارند به فروش می رسد بنابراین هدف معاونت طب سنتی در ایجاد و تاسیس داروخانه های گیاهی باید مشخص شود.از این رو قرار نیست هر دارویی با هر منشایی که ایجاد می کنیم برای آن یک داروخانه جدید تاسیس کنیم.

وی خاطر نشان کرد:ایجاد داروخانه های گیاهی یک تصمیم و سیاست کاملا اشتباه است .از این رو به نظر می رسد تاسیس چنین داروخانه هایی در سراسر کشور انگیزه دانشجویان داروسازی را از بین برده و با موجی از بیکاری داروسازان در آینده مواجه باشیم زیرا به لحاظ اقتصادی تمام فارغ التحصیلان این رشته توان مالی و اقتصادی تاسیس یک داروخانه جدید را نداشته و با رشد داروخانه های گیاهی نرخ بیکاری این افراد تحصیلکرده فراهم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آرش
-
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
۰
۰
بله... شما پزشكان مخالف و محترم تا جایی كه امكان داره با همین داروهای شیمیایی و به تدریج مردم رو به كشتن بدید، هر جا هم حوصلتون سر رفت به صورت تخصصی به كشتن مردم مشغول بشید.
اگه هدفتون كمك به مردم باشه نگران راه اندازی داروخانه های گیاهی نمی شید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها