مرد میانسال که در دام گروگانگیران 800 میلیونی گرفتار شده بود، با تیزهوشی توانست از غفلت نگهبانان استفاده و فرار کند. آدم‌ربایان خشن یک بار قصد داشتند این مرد را به قتل برسانند که با التماس‌های او منصرف شدند.
کد خبر: ۹۲۳۳۶۱
فرار گروگان 800 میلیونی از اسارتگاه مخوف

به گزارش جام‌جم ، شامگاه هجدهم تیر امسال پسر جوانی با حضور در پلیس آگاهی غرب استان تهران با طرح شکایتی مدعی شد، پدرش ربوده شده و آدم‌ربایان برای آزادی او 800 میلیون تومان پول خواسته‌اند.

شاکی به افسر تحقیق گفت: پدرم مسئول خط یکی از خطوط اتوبوسرانی در صادقیه تهران است. او هر روز صبح با خودروی پرشیای خود از خانه‌مان در شهریار به محل کارش می‌رود. بعدازظهرها هم چند ساعتی مسافرکشی می‌کرد و بعد به خانه بازمی‌گذشت. بعدازظهر تماس گرفت و گفت کمی دیر به خانه بازمی‌گردد.

با طولانی شدن غیبتش چند بار با تلفن پدرم تماس گرفتیم که خاموش بود. سرانجام ساعت 9 شب مردی با خانه‌مان تماس گرفت و مدعی شد پدرم را ربوده و برای آزادی او 150 میلیون تومان پول خواست و در تماس بعدی 800 میلیون تومان درخواست کرد.

وی اضافه کرد: آدم‌ربایان تماس‌های بعدی خود را از افغانستان می‌گرفتند و تهدید کردند اگر پول را آماده نکنیم، پدرم را می‌کشند.

رها کردن خودرو

سه روز پس از ربوده شدن مرد راننده، گروگانگیران در تماس با خانواده گروگان خود اعلام کردند خودروی پژوپارس را در ورامین رها کرده‌اند. خانواده مرد گروگان به محل مورد نظر رفته و خودرو را پیدا کردند.

آدم‌ربایان در تماس بعدی از خانواده این مرد خواستند خودرو را بفروشند و پولش را به آنها تحویل دهند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد مرد میانسال توسط مسافرانی که او از میدان آزادی به مقصد ورامین سوار کرده، ربوده شده است. بنابراین با توجه وقوع آدم‌ربایی در آنجا پرونده با قرار عدم صلاحیت رسیدگی در اختیار ماموران اداره آگاهی شهرستان ورامین در شرق استان تهران قرار گرفت.

فرار گروگان

جست‌وجوی پلیس در این‌باره ادامه داشت تا این‌که پس از پنج روز مردی با پلیس تماس گرفت و خبر داد که مرد میانسالی درحالی که روی دست و پاهایش آثار زخم و شکنجه وجود دارد، به مغازه او پناه آورده و اعلام کرده از اسارتگاه آدم‌ربایان فرار کرده است.

ماموران با دریافت این خبر به مغازه او در یکی از محله‌های ورامین اعزام و متوجه شدند، مرد مورد نظر همان گروگانی است که در تلاش برای آزادی او بودند. ماموران این مرد را به پلیس آگاهی ورامین منتقل کرده و به تحقیق از وی پرداختند که معلوم شد او توسط مسافرنماها ربوده شده است.

فرار طراحان گروگانگیری

ماموران با اطلاعات به دست آمده از وی به خانه مورد نظر رفته و چهار مرد جوان و یک زن میانسال را شناسایی و بازداشت کردند. با انتقال این افراد به پلیس آگاهی مشخص شد که زن بازداشت شده، مادر یکی از متهمان است که برای گروگانگیران آشپزی می‌کرده است. متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند که گروگانگیری توسط مردی میانسال و پسرانش انجام شده است.

تحقیقات از متهمان افغان بازداشت شده برای شناسایی و دستگیری مهره‌های کلیدی این باند ادامه دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مرد میانسال و دو پسرش برای این گروگانگیری سه مرد جوان را اجیر کرده و پس از ربودن راننده، گروگان را نزد نگهبانان افغان آورده بودند. در حال حاضر شش متهم این پرونده تحت تعقیب پلیس هستند.

می‌خواستند مرا بکشند

اسماعیل 48 ساله درباره پنج روز شکنجه شدن در خانه وحشت به جام‌جم گفت: روز حادثه همکارم کمی دیرتر آمد و من هم 30 دقیقه‌ای دیرتر محل کارم را ترک کردم. در میدان آزادی منتظر مسافر بودم که سه مرد جوان از من خواستند آنها را دربست به ورامین ببرم. زمانی که به یکی از روستاهای ورامین نزدیک شدم، آنها با چاقو مرا تهدید و پس از بستن دست و پایم به صندلی عقب منتقل و پس از طی مسافتی از ماشین خارج کردند. از حرف‌هایشان متوجه شدم که قصد دارند مرا از دره به پایین پرت کنند. التماس می‌کردم به خاطر همسر و فرزندانم مرا رها کنند. آدم‌ربایان سپس مرا به خانه‌ای برده و در سرویس بهداشتی زندانی کردند، هرچند ساعت یک بار سراغم می‌آمدند و کتکم می‌زدند. چند بار هم پاهایم را فلک کردند.

گروگان نجات‌یافته ادامه داد: با تهدید و کتک شماره تماس خانواده‌ام را از من گرفتند و در تماس با آنها درخواست پول کردند. می‌گفتند هر روزی که بگذرد و پول تهیه نشود، خانواده‌ات باید 200 میلیون تومان بیشتر پرداخت کنند. آدم‌رباها در این پنج روز فقط به من آب می‌دادند و هیچ غذایی ندادند. روز آخر در نبود نگهبانان با چاقویی که در سرویس بهداشتی بود، دست و پایم را باز و از بالای دیوار فرار کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
مصطفی
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
باز هم جنایتی دیگر از عزیزان افغانی بهتر نیست به انها یارانه و وام مسكن ودفترجه درمانی داده شود
ش ا ه ی ن
-
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
این ها را از كشور بیرون كنید
ایران
-
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
با سلام خدمت مسئولین
من از طرف ملت همیشه سربلند ایران تقاضا دارم كه هرچه زودتر با اخراج این عده ریشه این قبیل جنایات را بخشكاند.
رضا
-
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
این بیشرفا روازمملكت بریزید بیرون اینها این همه تجاوز و جنایت میكنن حقشونه اعدام شن
نیما
-
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
كجا هستن اون هموطنانی كه برای ستایش قریشی سینه چاك میدادن و از حقوق پناهندگان برای اتباع افغانی دفاع میكردن، چرا از حقوق زنان و مردان ایرانی كه مورد جنایت واقع شدن دفاع نمیكنن ؟
مرتضی
-
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
باید اتباع خارجی راازداخل خاك پاك ایران جمع آوری كرد چراكه سواستفاده زیادی میكنند این اتباع خارجی درایران
عباس
-
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
با سلام و خسته نباشید ، لطفا در مورد این دو قتل كه جدیدا از سوی اتباع افغانی رخ داده هم خبر چاپ كنید ، با تشكر

http://www.tabnak.ir/fa/news/600938/اقرار-سرایدار-افغانی-به-حادثه-سیاه


http://ostanha.tabnak.ir/fa/news/257214/قتل-اعضای-یك-خانواده-توسط-خواستگار
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
ناراحت نشین اینها هم وطن های ستایش هستن تازه میخوان توی مدارس ایرانی درس بخونن یه وقت از ایران اخراج نشن
رضا آثمی
-
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
۰
۰
مشت نمونه خروار نیست
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
۰
۰
برادران افغان نمك میخورندو نمكدان میشكنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها