سخنگوی نیروی انتظامی خبر داد:

شناسایی 1.5 میلیون مشمول غایب سربازی

سخنگوی نیروی انتظامی کشور در خصوص سرقت یک ماه گذشته بانکی در میدان بهارستان بیان داشت: از این بانک 30 میلیون سرقت شده است و در این خصوص 2 نفر شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۳۰۸۹
شناسایی 1.5  میلیون مشمول غایب سربازی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سعید منتظر المهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امسال کاهش 6 درصدی تصادفات نسبت به 3 ماه سال گذشته را شاهد بودیم، این کاهش در حالی است که امسال یک میلیون و نیم وسیله نقلیه به کشور اضافه شده و همچنین برای یک میلیون و نیم نفر در کشور گواهینامه صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش سفرها و کاهش تصادفات تصریح کرد: این امر به دلیل رعایت فرهنگ ترافیک و تمکین مردمان از دستورات پلیس در 3 روز عید فطر بوده چرا که شاهد کاهش 8 درصدی تلفات در سر صحنه و 16 درصدی فقره تصادفات بوده ایم.

وی به طرح تابستانی پلیس راهور اشاره کرد و گفت: بیشترین تصادفات در تابستان گذشته به دلیل عدم توجه به جلو ،رعایت فاصله طولی، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است.

سردار منتظر المهدی با تاکید بر اینکه تا پایان آذرماه رانندگانی که مشمول پرداخت جرایم شده اند باید جریمه های خود را پرداخت کنند، گفت: رانندگانی که تا پایان سال 94 برگه های جریمه الصاقی خود را دریافت کرده‌اند، فرصت دارند تا پایان آذر ماه جریمه‌های خود را پرداخت کنند.در حال حاضر جریمه های 2 برابری برای دیرکرد لحاظ نشده و رانندگان تنها باید اصل جریمه خود را بپردازند.

سخنگوی نیروی انتظامی کشور بیان داشت: در بحث معاینه فنی خودروها با ایجاد سامانه سیمفا با مشارکت وزارت کشور اطلاعات فنی خودرو ها در این سامانه قرار می گیرد.

1.5 میلیون مشمول غایب سربازی شناسایی شدند

سردار منتظر المهدی گفت: در حال حاضر 60مرکز صدور گواهی معاینه فنی در تهران، 460 مرکز در شهرستان ها و بیش از 100 مرکز در راه ها وجود دارد که تمام این مراکز به سامانه متصل هستند و تقریبا با این روش صدور گواهی جعلی منتفی می شود.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه خودرویی دارای گواهی معاینه فنی باشد اما پلیس شاهد دودزایی خودرو باشد برگه معاینه فنی از اعتبار ساقط می شود.

سخنگوی نیروی انتظامی بیان داشت: امسال بیش از یک و نیم میلیون سرباز غایب شناسایی شده اند که اگر این افراد دارای بیش از 8 سال غیبت باشند می توانند با مراجعه به مراکز پلیس +10 نسبت به خرید جریمه زمان غیبت اقدام کنند که برای این افراد به ازای هر سال افزایش غیبت بیش از 8 سال، 10 درصد جریمه افزوده می شود و به ازای تأهل و هر فرزند 5 درصد کاهش می یابد.

سردار منتظر المهدی افزود: مشمولین متأهل می توانند نسبت به تعیین محل خدمت در محل زندگی همسر و استفاده از خدمات بیمه درمانی برای خود و افراد تحت تکفل با مراجعه به پلیس +10 اقدام و همچنین مشمولین لیسانس به بالا تر برای خدمت در حوزه تخصصی خود نیز می توانند به پلیس +10 مراجعه کنند.

افزایش 47 درصدی جرائم رایانه ای در 3 ماه نخست سال 95

سخنگوی نیروی انتظامی کشور در رابطه با میزان جرائم رایانه‌ای بیان داشت: در 3 ماه نخست سال با افزایش 47 درصدی جرائم رایانه‌ای مواجه بودیم که بیش از 81 درصد آن مربوط به کلاه برداری‌های مالی بوده و از آنجایی که بیشترین کاربران فضای مجازی جوانان هستند به همین منظور نیازمند آموزش در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: در گذشته با مجرمان دارای هیکل‌های بزرگ و مغزهای کوچک مواجه بودیم اما امروزه شاهد مجرمانی با هیکل‌های کوچک و مغزهای بزرگ هستیم.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه 60 درصد جرائم در حوزه وب و سایت‌ها انجام می‌شود تصریح کرد: در این خصوص به کاربران توصیه می‌شود که هیچ گونه فایل پیوست ایمیل خود را باز نکنند مگر اینکه آن را دانلود و توسط آنتی ویروس چک کنند.

سخنگوی ناجا ادامه داد: در کشورهای پیشرفته بیش از 50 درصد بودجه خود را صرف کنترل فضای مجازی می‌کنند.

کشف بزرگترین محموله مواد مخدر در شرق کشور

وی در رابطه با میزان کشفیات مواد مخدر گفت: در سه ماه نخست امسال شاهد افزایش 14 درصدی کشفیات مواد مخدر و دستگیری بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر در شرق کشور بوده‌ایم.

سخنگوی نیروی انتظامی کشور افزود: بیش از 200 نوع ماده مخدر وجود دارد که هر روز به شکلی در جامعه پخش می‌شود که در این زمینه نیاز به آموزش در رابطه با تاب‌آوری جوانان در مقابله با مواد مخدر هستیم.

سردار منتظر المهدی تاکید کرد: زنان و دختران به گوش باشند، چرا که مواد مخدری تحت عناوین کاهش وزن و افزایش شادی در ورزشگاه‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد به همین دلیل آنها باید در مقابله با این مواد که باعث اثرات آنی می‌شود شک کنند، زیرا پایه اصلی این مواد شیشه و متا آمفتامین است که دارای اثرات غیر قابل جبران هستند.

شناسایی سارقان بانکی در میدان بهارستان

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌ها گفت: قوانین در این خصوص لازم الاجرا بوده و قوانین هیچ تغییری نکرده است.

سخنگوی نیروی انتظامی کشور در خصوص سرقت یک ماه گذشته بانکی در میدان بهارستان بیان داشت: از این بانک 30 میلیون سرقت شده است و در این خصوص 2 نفر شناسایی شده‌اند که طی یک تا دو روز آینده مشخص می‌شوند.

سردار منتظر المهدی گفت: در 3 ماه نخست امسال 17 درصد سرقت در بانک‌ها انجام شده در حالی که شاهد افزایش 14 درصدی کشفیات در این حوزه بودیم که سرقت از بانک‌های خصوصی افزایش 200 درصدی و سرقت از بانک‌های دولتی کاهش 57 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در رابطه با سرقت‌های اینترنتی از بانک‌ها گفت: تمام بانک‌ها در این زمینه در حال همکاری با ما هستند این حملات از صفحات بانک‌ها در سطح صفحه اول بوده و به لایحه‌های زیرین آسیبی نخورده به همین منظور اگر این بانک‌ها به توصیه پلیس در خصوص ایجاد تغییرات کوچک در نرم افزار خود گوش دهند این مشکل نیز برطرف می‌شود.

گوشی های قاچاق غیر فعال می شوند

سخنگوی نیروی انتظامی کشور در رابطه با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه گفت: طی آخرین تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اطلاعات گوشی‌های تلفن همراهی که از گمرک وارد کشور می‌شوند در سامانه‌ای در اختیار وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد که در این سامانه یک خود احضاری از افراد دارای گوشی‌هایی که تولید داخل کشور نیستند انجام می‌شود و گوشی‌های قاچاق غیر فعال می‌شوند.

سردار منتظر المهدی در رابطه با طرح دریافت بیان داشت: از تاریخ 10/3/95 تا 2/7/95 طرح دریافت در حال اجرا بوده و بیش از 110 قرارگاه ساحلی در استان‌های مازندران و گیلان و 25 شهرستان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در یک ماه گذشته بیش از 700 تن از شهروندان که در شرف غرق شدن بودند توسط مامورین پلیس نجات یافتند در حالی که آمار در سه ماه تابستان سال گذشته 1500 نفر بوده‌ است.

نرخ کلاهبرداری از طریق فیشینگ در حال کاهش است

وی در رابطه با کلاهبرداری نیجریه‌ای و فیشینگ تصریح کرد: کلاهبرداری نیجریه‌ای از افراد پولدار و دارای صرافی‌ها انجام می‌شود که افراد کلاهبردار خود را به عنوان افراد تحت تکلف آدم‌های پولدار معرفی می‌کنند که متاسفانه افرادی قربانی آنها می‌شوند اما نرخ وقوع این حوادث در حال کاهش است.

سخنگوی نیروی انتظامی کشور در رابطه با فیشینگ افزود: در فیشینگ کاربران فضای مجازی با صفحاتی روبرو هستند که کپی صفحه اصلی است و فقط تنها تغییراتی در حد کاهش یک نقطه در این صفحات وجود دارد که کاربران در هنگام وارد کردن اطلاعات خود باید به آدرس این صفحات توجه کنند.

سردار منتظر المهدی در خصوص کلاهبردی از طریق افکیمرها گفت: شهروندان در زمان خرید لازم است که رمز را خود وارد کنند افکیمر دستگاهی است مشابه دستگاه پست که اطلاعات کابران را کپی می‌کند.

وی در خصوص عملکرد و آمار پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: قرارگاهی در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شده است که در 3 ماه نخست سال شاهد کاهش 45 درصدی قاچاق سوخت بودیم و میزان کشفیات نیز افزایش یافته است.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه وزارت کشور ساماندهی اتباع افغان و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است یادآور شد: هر تصمیمی که در گزارش کشور برای ساماندهی این اتباع اتخاذ شود لازم الاجرا است.

آمار اتباع خارجی در حال بروز رسانی است

وی با اشاره به شناسایی اتباع خارجی غیرقانونی افزود: در حال حاضر آمارها در خصوص اتباع خارجی در حال بروزرسانی است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه روزانه مواد مخدر جدید و متنوعی که در دنیا تولید میشود اذعان داشت: این مواد مخدرها همه از شیشه و متان فتامین بوده اما تولیدکنندگان برای جذب مخاطب و تنوع طلبی به آنها رنگ و لعاب می بخشد.

وی با تاکید بر اینکه کتامین روانگردان و مخدری بسیار خطرناک است، افزود: این مواد مخدر بیشتر در کشورهای عربی مورد استفاده قرار می گیرد.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: این روانگردان کتامین بسیار گران بوده و برای مصرف کنندگان تبعاتی غیرقابل برگشت دارد.

سخنگوی ناجا به اتفاقات اخیر ترکیه اشاره کرد و گفت:‌ ایران یک منطقه ژئوپلوتیک بوده چرا که برای طی کردن مسیر شرق به غرب باید از خاک ایران عبور کرد و این نکته که ایران از نظر سیاسی زمینی ارزشمند دارد حائز اهمیت است.

سردار منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه همه نیروهای مرزبانی برای ایجاد امنیت در کشور آماده باش هستند تصریح کرد: بدون شک با وجود نیروهای مرزبانی هیچ اتفاقی برای کشور ایران رخ نخواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر عملیاتی تعدادی از نیروهای مرزبانی به شهادت میرسند افزود: به کمک همه دستگاه‌ها و حتی خود مرزنشینان که نقش بسیار مهمی در مرزهای ایران دارند می توانیم با اطمینان بگوییم که هیچ اتفاقی برای کشور نخواهد افتاد.

سخنگوی ناجا با اشاره به حادثه اخیر ترکیه اذعان داشت:‌ فرمانده مرزبانی خود شخصا در شهرهای مرزی بین ایران و ترکیه حضور پیدا کردند و هر اقدامی که در راستای امنیت کشور بود را انجام دادند.

کاهش 17 درصدی سرقت از بانک‌ها

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه امسال هیچگونه سرقتی از صرافی‌ها نداشته‌ایم، گفت:‌ امسال شاهد کاهش 17 درصدی سرقت از بانک‌ها و همچنین کشف 14 درصدی سرقت بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال شاهد کاهش 57 درصدی سرقت از بانک‌های دولتی نسبت به سال 94 بوده‌ایم.

سردار منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه هر فردی که از زندان آزاد می شود هیچکس پذیرای او برای کار نیست، گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد که با همراهی خبرنگاران بازدیدی از زندان اوین داشته باشد تا همه آنها از نزدیک شاهد اتفاقات خوبی که در زندان‌ها در حال رخ دادن است باشند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه راحت‌ترین کار در جامعه جمع آوری معتادان است افزود: این امر در حالی اجرایی میشود که زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای جمع آوری آنها فراهم شود.

وی اضافه کرد: امروزه بیش از 2 میلیون معتاد در جامعه زندگی می کنند به همین دلیل امیدواریم که به جامعه آماری معتادین دیگر آماری اضافه نشود.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه وظیفه اصلی مبارزه با مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری است گفت:‌ پلیس در این حوزه در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و در سال‌های گذشته بیش از 4 هزار شهید به کشور تقدیم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها