جام‌جم از افزایش موسسات نیکوکاری بدون مجوز گزارش می‌دهد

رالی خیریه‌های غیرمجاز

در سایه نبود نظارت قانونمند و اقدام مسئولانه، بستری فراهم شده که در آن برخی موسسات خیریه قادر نیستند خدمات اثر بخشی به جامعه بدهند یا این‌که تلاش هایشان بی‌نتیجه می‌ماند. دلیل بخشی از این ناکامی چیزی نیست جز این‌که این موسسات در حوزه مددکاری به شکل علمی گام برنمی‌دارند.
کد خبر: ۹۲۲۹۴۲
خیریه‌های توانمند علیه فقر

افزون بر این باید سازکاری فراهم شود تا همپوشانی بین خیریه‌ها نیز برطرف شود،چون ممکن است یک نیازمند از چند موسسه خیریه کمک دریافت کند اما نیازمند دیگری بی‌نصیب بماند.

از این گذشته قلمرو خیریه‌ها نیزباید با توجه به ظرفیتشان مشخص شود،چراکه خیریه‌ای با ظرفیت محدود نمی‌تواند بخش وسیعی را پوشش دهد.

نباید فراموش کرد که قلمرو فعالیت موسسات خیریه نیز باید با توجه به نیازهای جامعه در نظرگرفته شود، چراکه اکنون برای رفع برخی نیاز‌های جامعه، سازمان خیریه‌ای وجود ندارد یا در برخی حوزه‌ها تعداد خیریه‌ها بیشتر از حد نیاز است، به‌عنوان مثال برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان خیریه‌های فراوانی تشکیل شده ‌است اما برای افراد مبتلا به دیابت، خیریه‌های زیادی فعال نیست.

همچنین برای توانمند شدن موسسات خیریه باید برنامه‌ای ویژه در نظر گرفت، زیرا برخی از آنها دانش لازم را ندارند و به همین دلیل فقر را تک بعدی دانسته و مشارکت را فقط در امور مالی خلاصه می‌کنند.

علی‌محمد ذوالفقاری - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داوودی
-
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
واقعا استاد ذوالفقاری از نوابغ فقر شناسی ایران هستند

نیازمندی ها