رییس شورای اتاق بازرگانی ایران و ترکیه در گفت و گو باجام جم آنلاین :

مرزهای ایران و ترکیه تا 2 روز آینده به حالت عادی باز می گردد

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: به دلیل تحولات شب گذشته ترکیه این کشور مرز خود را به صورت یک طرفه با ما بسته است، اما با تمهیداتی که اندیشیده شد، مسافران و رانندگان ایرانی به کشور بازگشتند.
کد خبر: ۹۲۲۳۰۳
مرز بازرگان به دلیل تحولات ترکیه بسته شد

به گزارش جام جم آنلاین ، پرویز تقوی در گفت‌وگو با فارس،‌ در مورد گمرکات استان آذربایجان غربی برای واردات،‌ صادرات و ترانزیت کالا با گمرکات کشور ترکیه به دلیل کودتای شب گذشته این کشور اظهار داشت: در حال حاضر کشور ترکیه مرز خود (گوربولاغ) با ایران را از شب گذشته به صورت یکطرفه بسته است، اما این آمادگی از سوی گمرکات ما وجود داشته و در حالت آماده‌ باش قرار دارد.

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تمهیداتی اندیشیده شد، تا مسافران و راننده‌های ایرانی در ترکیه را پذیرش کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر مرز بازرگان بسته است و همچنین مرز سِرو- اسن دره برای تردد مسافران باز است، اما خوشبختانه هموطنان به دلیل وضعیت پیش‌آمده در ترکیه به این کشور فعلا سفر ندارند.

وی با اشاره به حساسیت گمرکات و دستگاه‌های مستقر در مرزها برای کنترل موارد امنیتی یادآور شد: با توجه به اینکه طی چند روز گذشته کامیون حامل مواد منفجره در مرز گوربولاغ ترکیه کشف شد، خوشبختانه حساسیت‌ها از قبل وجود داشت و همه دستگاه‌های متولی به خصوص برای کالاهای ترانزیتی کنترل و نظارت بیشتری اعمال می‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه در حال حاضر صف‌هایی از کامیون‌ها در مرز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: شب گذشته اداره ترانزیت گمرک به گمرکات کشور ابلاغ کرد برای خروجی مرز بازرگان سندی صادر نشود؛ البته اگر مرز ترکیه به حالت عادی بازگردد وضعیت تجارت و تردد کامیون‌های ترانزیتی به حالت عادی بازخواهد گشت.

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی گفت: در صورتی که در کشور ترکیه مرزها همچنان بسته باشد، برای اینکه از ترافیک و توقف کامیون‌ها جلوگیری شود، احتمالا مرز جلفا و نخجوان جایگزین خواهند شد. با این حال عصر امروز وضعیت گمرک مقابل بازرگان در کشور ترکیه مشخص می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها